هیئت عزاداران کوچک حسینی در روستای کرشت

در روستای کرشت هیئت عزاداران کوچک، برای اجرای مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، بر پا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس همزمان  با ایام محرم  و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، هیئت عزادارن کوچک حسینی، به یاد علی اصغر امام حسین علیه السلام و شهدای دشت کربلا در روستای کرشت برگزار شد.

در این مراسم کودکان و نونهالان با بر تن داشتن لباس های سبز و مشکی وسربندهای یا حسین، یا ابوالفضل، یا علی اصغر، یازینب و یا رقیه و همچنین بر دست داشتن پرچم های عزا در مسجد امام حسین(ع) کرشت تجمع کرده و با فریاد یا حسین علیه السلام  و مراسم سینه زنی عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش نشان دادند.

در کنار مراسم عزاداری غرفه نقاشی بچه‌های محرم با محوریت واقعه عاشورا اجرا شد. گفتنی است؛ تبیین فرهنگ عاشورا و آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورا و اقامه نماز و مسایل دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم باید از دوران کودکی در بین بچه‌ها نهادینه شود.

کودکی که با شور و اشتیاق فراوان زنجیر زنی می‌کرد گفت: من امام حسین علیه السلام را دوست دارم و برای امام حسین و حضرت علی اصغر علیه السلام عزاداری می کنم.  دختر کوچکی که سربند یا رقیه بر سر داشت گفت: من این عزاداری که مخصوص خودمان است را از هیئت‌های دیگر بیشتر دوست دارم چون که با دوستان خودم هیئت عزاداری درست کردیم و به یاد حضرت رقیه عزاداری می کنیم تا بداند که ما دوستش داریم و هیچ وقت تنها نیست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا