همکاری بین بخشی برای اجرای قانون جوانی جمعیت ضروری است

کارشناس گروه جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: همکاری بین بخشی ادارات و سازمانها برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، ژیلا خلخالی روز شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان پردیس در محل فرمانداری ضمن تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به خبرنگاران گفت: اولویت برنامه های امروز با محوریت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیرو فرمایشات مقام رهبری است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای بهینه قانون حمایت از خانواده، اظهار داشت: تمام ادارات و دستگاه‌ها با اقدامات سریع و کارآمد برای اجرای بهینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنند.

این کارشناس ادامه داد: در حال حاضر کشور ما دچار بحران سالمندی و جمعیتی است و اگر از پنجره فرصت جمعیتی به درستی استفاده نشود قطعا در کمتر از ۲۰ سال آینده دچار فرایند سالمندی خواهیم شد.

وی افزود: در این نشست مصوب شد که تمام اقدامات به صورت بهینه با تلاش و حمایت‌های همه جانبه برای انجام تکالیف مشترک و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به درستی انجام بدهند تا شاخص های کمی و کیفی جمعیتی را در شهرستان پردیس و سایر نقاط کشور با نیروهای جوان مولد و فعال بهبود ببخشیم.

کارشناس گروه جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و شبکه های بهداشت زیر نظر وزارتخانه مکمل های رایگان برای مادران باردار ، نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان در مناطق محروم و کم برخوردار در نظر گرفته است.

خلخالی ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلات مکمل های رایگان دریافت کنند ودر برخی از مناطق محروم کارشناسان به منازل مادران باردار مراجعه و به آنها خدمات رسانی دارند تا این دوره حساس را به سلامت طی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس نیز در حاشیه این نشست اظهار داشت:مجموعه سلامت شهرستان برای این موضوع هست که بتوانیم مشارکت اجتماعی همراهی سازمان‌ها وادرات را در سطح شهرستان بابت بهبود و اعتلای سلامت شهروندان به کار بگیریم.

سعید آسیایی گفت: باحمایت و همراهی مجموعه فرمانداری مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خانه مشارکت تشکیل شد و اقدامات خوبی برای حمایت از خانواده انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست از علی درفکی، حسین زنگی ، امیر خیری، یاور افتداری و مرتضی ابراهیمی که حامیان و همراهان سلامت شهروندان شهرستان بودند تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا