همایش تجلیل از جانبازان پردیس برگزار شد

به مناسبت روز جانباز مراسمی در شهر پردیس و با حضور مسؤولین این شهرستان مراسم تقدیر از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام‌جمعه، مرتضی حیدری فرماندار، فرماندهی انتظامی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بخشداران، شهرداران پردیس و بومهن، روسای ادارات و جانبازان و خانواده‌های ایثارگران شهرستان در محل تالار مائده شهر پردیس برگزار و از همه جانبازان ساکن در شهرستان پردیس تجلیل شد.

مرتضی حیدری فرماندار پردیس در این مراسم طی سخنانی جانبازان را سرمایه‌های گرانقدر، انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در ماه شعبان شاهد ولادت‌های پر برکت شخصیت‌های بزرگ اسلام هستیم که در عالم مایه نجات ما را فراهم کردند.

وی ولات امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع)، روز پاسدار و جانباز را از ارزشمندترین روزهای سال دانست و گفت: لازم می دانیم ابتدا روز جانباز را به بزرگ جانباز کشور پهن‌آور ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سپس این روز را به جانبازان دفاع مقدس و انقلاب حاضر در مجلس تبریک بگوییم.

حیدری افزود: در نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) را در پیش داریم که در انتظار آن روز و نجات انسانیت از زیر بار ستم بسر می بریم.

*فضای انتخابات پردیس تا امروز سالم، پاک و با اخلاق بوده است

فرماندار پردیس ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار کرد: برای اینکه دشمنان این نظام بار دیگر مایؤس شوند و دل رهبری شاد باید باشکوه، اقتدار و با حضور حداکثری در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در پای صندوق‌های رای حضور خواهیم داشت تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زده باشیم.

وی اضافه کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند؛ مشارکت بالا شر را از کشور ما دور خواهد کرد و اعلام کردند که نمی گویم به چه کسی رای بدهید هر یک از ۶ نامزد ریاست جمهوری از نخبگان ایران زمین هستند.

حیدری گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند؛ نامزهای انتخابات ریاست جمهوری با لایه‌های فکری مختلف و روش‌های مختلف هستند و با رای مردم یکی از آنها در کرسی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد و هر که رای ملت را از آن خود کند فرزند سرزمین است و فرقی برای ما ندارد و بستگی به همت، حضور و مردم دارد.

فرماندار پردیس افزود: خوشبختانه تا به امروز فضای انتخاباتی پاک، سالم و اخلاق به پیش رفته و امیدواریم طی روزهای آتی نیز به همین شکل سپری خواهد شد و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در پای صندوق‌های رای پاسخ دشمنان را خواهیم داد.

*ثواب خانواده‌های جانبازان کمتر از ایثار آنها نیست

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تبریک روز جانباز و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، اظهار داشت: درود و رحمت خداوند برای تمام جانبازان، ایثارگران و خانواده معظمشان مداوم خواهد بود به خصوص خانواده جانبازان که سی سال است در حال حمایت از آنها هستند.

وی گفت: جانبازان طی این سالها در حال تحمل زخم‌های دوران جنگ هستند و همسران با کرامت، با شخصیت و صبورشان با خوشرویی و ایمان قوی مراقبت، محافظت و پرستاری از این عزیزان را بر عهده گرفتند و ثواب خانواده‌های جانبازان کمتر از ایثار آنها نیست.

در ادامه این مراسم اجرای چند قطعه توسط گروه تواشی نورالساجدین و قرائت اشعار حماسی در وصف جانبازان از برنامه‌های در نظر گرفته شده و پایان بخش آن اهدای هدایایی به رسم یادبود به جانبازان بود.

*شهرداری پردیس خدمت به جانبازان را وظیفه ذاتی خود می داند

شهردار پردیس ضمن تقدیر از رشادت‌های جانبازان و خانواده معظم آنان گفت: شهرداری پردیس خدمت به جانبازان را وظیفه ذاتی خود می داند.

محمد لاله، با اشاره به لزوم برگزاری این مراسم، اظهار داشت: امروز به مناسبت روز جانباز با همکاری دفتر امام جمعه، فرمانداری، سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس و شهرداری بومهن برنامه‌ای را برای تجلیل از ایثارگران شهرستان در نظر گرفتیم.

وی گفت: این مراسم هرساله در این روز و در طی سال نیز به مناسبت‌های مختلف برای تقدیر از مقام والای برگزار میشود که شهرداری و شهروندان پردیس این امر را جز وظایف ذاتی خود می داند.

لاله خاطرنشان کرد: جانبازان با ایثار و رشادت خود، امنیت و آرامش را برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند و به همین دلیل ما خود را مدیون رشادت‌های جانبازان و خانواده معظم آنان می دانیم.

شهردار پردیس ادامه داد: این مراسم به صورت نمادین برای جانبازان انجام شد، و حتی جبران ثانیه‌ای از از خودگذشتگی آنها را نخواهد کرد، اما امیدواریم به  صورت واقعی و ملموس دین خود را ادا کنیم.

وی اضافه کرد: جانبازان شهرستان پردیس  از این مراسم استقبال خوبی داشتند و دعوت ما را لبیک گفته و با خانواده‌های خود در این مراسم معنوی شرکت کردند.

لاله اظهار کرد: جانبازان با هدیه‌کردن سلامتی خود در راستای امنیت بخشیدن به کشور عزیزمان جانفشانی زیادی کردند و اینگونه مراسم‌ها به هیچ عنوان جبران زحمات آنها را نخواهد کرد اما امیدواریم به مرور این تحلیل‌ها گوشه‌ای از ایثارشان را جبران کند.

شهردار پردیس گفت: ما وظیفه داریم در هر جایگاهی که حضور داریم با توسل و کمک از ائمه اطهار (ع) از تمام با بهترین عملکردمان از رشادت‌های شهدا و جانبازان الگو گرفته و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا