امام جمعه شهرستان پردیس:

همایش بزرگ اربعین حیرت جهانیان را در بر داشته است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: همایش بزرگ اربعین حسینی چشمان مردم دنیا را به خود جلب کرده است و دوستان با عشق به اربعین می‌نگرند و دشمنان نیز با تحیر و تحقیر شده به اربعین نگاه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: اربعین استغاثه‌ی جهانی برای دعوت از منجی بشریت حضرت ولی عصر(عج)، سازماندهی جهانی انصارالمهدی(عج) و تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی، رسانه بین‌المللی منحصر به فرد و راهی برای دشمن شناسی است.

وی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین در شهرستان، توضیح داد: برای روز اربعین در شهرستان برنامه‌ریزی شده وکل شهرستان یعنی شهرهای بومهن و پردیس و بخش جاجرود به صورت متمرکز برنامه راهپیمایی اربعین را برگزار و توسط ۲۰ موکب در طی مسیر پذیرایی شده و در صحن امامزاده سلطان مطهر(ع) عزدارای می کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه سوگواری سیدالشهدا (ع)؛ سیره‌ای راهبُردی در اثر بخشی جهاد تبیین است، اظهار داشت: ۵۰ روز عزاداری و سوگواری و برگزاری مراسم وعظ و روضه برای سیدالشهدا (ع) که همه آنها در راستای جهاد تبیین بود و آثار و برکات خاص خود را برای نشر فرهنگ اسلام و قرآن، خواهد گذاشت.

حسینی با اشاره به اولویت پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت در سیاست های کلی برنامه هفتم توسط مقام رهبری توضیح داد: هفتمین‌گام پیشرفت، مهم‌ترین دغدغه کلان رهبر انقلاب اسلامی، حرکت به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی است، تمدنی که بر پایه «الگوی پیشرفت» بومی اسلامی و ایرانی قابل نهادن است.

وی افزود: تاکنون شش گام برای پیشرفت از سال ۶۸ برداشته‌ شده است و اکنون در آستانه گام هفتم پیشرفت ایران اسلامی هستیم، این برنامه، هفت سرفصل (اقتصادی/ امور زیربنایی/ فرهنگی و اجتماعی/ علمی، فناوری و آموزشی/ دفاعی و امنیتی/ اداری، حقوقی و قضائی) و ۲۶ بند دارد.

*غرب، حسگرهای تحلیلی خود را نسبت به ایران تعمیر و بازسازی کند

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: آژانس هسته‌ای در اجلاس اخیر ضمن تاکید بر همراهی ایران، خواستار التزام ایران به تعهدات خود خواهد شدو این همان بازی نخ‌نما و همیشگی و سیاست موسوم به چماق و هویج، و یا تهدید و تطمیع است، لکن غرب باید حسگرهای تحلیلی خود را تعمیر و بازسازی کند.

حسینی ادامه داد: مذاکره برای رفع تحریم اگر چه برای ایران مهم است اما اولویت ایران، خنثی‌سازی تحریم و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. این روش و ممشای دولت سیزدهم در یک سال اخیر بوده است و خواهد بود.

*دفاع مقدس نماد حماسه پر شکوه مقاومت مردم ایران است

حسینی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس الگوئی برای ملت‌های آزاده و چراغ راهنما برای مدیریت راهبردی و کلان کشور و یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: جنگ هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلی گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به‌گونه‌ای که چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دورِ مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می شود.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: باید از دفاع مقدس درس گرفت و با اتحاد ملی و خودکفائی در تمام زمینه ها، بی اعتمادی به بیگانگان ،تربیت جوانان با روحیه انقلابی و ولایت‌مداری و به دور از ذلت ،همیشه در حال دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا