ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان پردیس تشریح شد

فرمانده سپاه شهرستان پردیس ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس سال جاری در این شهرستان، گفت: به علت عدم همکاری شهرداری و شورای شهر بومهن در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهر متأسفانه برنامه‌ای نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس؛ حمیدرضا توسلی‌پور در نشستی خبری هفته دفاع مقدس سال جاری در محل سپاه شهرستان پردیس، با اشاره به آستانه آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مقام معظم رهبری، دفاع مقدس را به عنوان گنج نام برده‌اند و وظیفه ما معرفی آن به نسل امروز است.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا نسل جوان ما را از فضاهای دفاع مقدس دور نموده و برای فراموش شدن ایثارگری‌های شهدا از ذهن جوانان بسیار می‌کوشد؛ اما در این فضای بمباران فرهنگی، با شناخت و الگوبرداری از شهدا، بسیاری از مشکلات بر طرف می‌گردد.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: الگوبرداری از شهدا، در زندگی جوانان ما به خصوص شهدای مدافع حرم به چشم می‌خورد.

توسلی‌پور در خصوص تبیین دفاع مقدس به نسل امروز تأکید کرد: تمام تلاش ما با همکاری نهادهای مختلف، نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس بوده که بحمدالله توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

وی گفت: با سرکشی در اردوهای جهادی و ترسیم عکس شهدا توسط دانش‌آموزان، می‌توان به وضوح دغدغه انقلاب را در بین جوانان و نوجوانان مشاهده کرد و با این شرایط، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس، به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهر پردیس پرداخت و از اجرای نمایش ستارگان درخشان شهدای قهرمان به مدت چهار شب، معرفی الگوهای قهرمان، یادواره شهدا با حضور استاندار تهران در محل تپه نورالشهدا به عنوان بخشی از آن‌ها نام برد.

همچنین توسلی پور تبلیغات میدانی، دیدار با خانواده شهدا و شهدای سادات، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، رژه نیروهای مسلح در سطح شهر و عطرافشانی مزار شهدا را به عنوان دیگر برنامه‌های مورد نظر نام برد.

وی از برگزاری مجمع عالی بسیج سخن گفت و افزود: در این مجمع با به‌کارگیری کارگروه‌های تخصصی، به ارائه گزارش مهم‌ترین اقدامات فرهنگی و اقتصاد مقاومتی پرداخته و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌ای با عنوان آبروی محله با هدف آشنایی ساکنان محله‌های مختلف با خانواده‌های شهیدی که در همسایگی آن‌ها سکونت دارند مد نظر ما قرار دارد.

توسلی پور، از برنامه‌های فوق به عنوان مهم‌ترین برنامه‌ها از میان ۳۵ برنامه به مناسب هفته دفاع مقدس نام برد.

وی با اشاره به برپایی غرفه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: به این منظور از فعالان در سطح شهر پردیس و کار آفرینان نمونه، برای ارائه و فروش محصولات با کمترین قیمت دعوت به عمل می‌آید.

وی از دوخت ۱۸ هزار لباس دانش‌آموزی در سال گذشته توسط اردوهای جهادی با کمک آموزش و پرورش نام برد و اشاره‌ای به برنامه سال جاری در خصوص اقدامات فعالان اقتصاد مقاومتی برای تأمین هزینه وسایل دانش‌آموزان خبر داد.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس، اقداماتی مانند ویزیت رایگان در مناطق محروم، اعزام راوی به مدارس برای بازگویی مسائل دفاع مقدس با همکاری بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش را به عنوان اقدامات مفید نام برد.

توسلی پور از پیاده‌روی خانوادگی در هفته دفاع مقدس با همکاری اداره ورزش خبر داد و تصریح کرد: شرکت در این پیاده‌روی، تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و بیان‌گر این موضوع است که ما هیچ‌گاه این ایام را از یاد نمی‌بریم.

وی از عدم همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بومهن در خصوص برپایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس ابراز ناخرسندی کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری و حضور این نهادها در جلسات، برنامه‌ای در بومهن نداریم.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات مناسب، بتوانیم تکلیف خود را انجام داده و این گنج ارزشمند را به نسل امروز معرفی کنیم تا با بهره‌برداری از آن و با انتخاب مسیر درست به مقصود الهی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا