هشدار دادستان پردیس به مدیران ساختمان

دادستان شهرستان پردیس خطاب به مدیران ساختمان گفت : تحمیل هزینه های اضافی به ساکنان واحدهای مسکونی مهر ممنوع است .

به گزارش صبح پردیس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: گزارش‌هایی از دریافت هزینه‌های گزافبه عنوان ورودی از ساکنین تازه وارد برخی بلوک‌های ساختمانی مهر در این شهرستان دریافت شده که باید در مورد چگونگی برآورد و اخذ این مبالغ تحقیق و بررسی کاملی انجام شود.

 علیرضا آقاجری گفت: در شرایطی که همه مردم توان و بضاعت مالی قوی ندارند و برای رهایی از اجاره نشینی و کاهش خرج و مخارج زندگی از کلان‌شهر تهران به فازهای مسکونی مهر پردیس مهاجرت می‌کنند نباید بار مالی سنگین به آنها تحمیل شود.

به گفته وی حق قانونی ساکنان مجتمع‌های آپارتمانی است که از ریز هزینه‌های ساختمانخود آگاه شوند و چنانچه در محاسبات مغایرتی وجود داشته باشد ابتدا از مدیر ساختمان توضیح بخواهند و اگر پاسخی دریافت نکردند برای رسیدگی از طریق قانون پی گیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس گفت: قطع خودسرانه انشعاب برق، آب، آسانسور و خدمات ساکنان آپارتمان‌های مهر و یا هر ساختمان دیگر اقدامی مغایر با قانون است،چنانچه به هر دلیلی مالک یا مستأجری شارژ ساختمان را پرداخت نکرد، مدیر ساختمان موظف است برای وصول مطالبات به مراجع ذیصلاح مراجعه و اقدام کند.

آقاجری در پاسخ به وجود شبهاتی در انتخاب مدیران بلوک‌های ساختمانی افزود: انتخاب این افراد از طریق مجمع و با اکثریت رأی ساکنان هر بلوک (موجر یا مستأجر) جنبه قانونی دارد که در قانون تملک آپارتمان به صراحت به آن اشاره شده و غیر از آن پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: حساب و کتاب‌های مالی ساختمان نیز باید به صورت شفاف مشخص ومعین شده و پس از برگزاری انتخابات تحویل مدیر جدید شود.

آقاجری افزود: هر شخصی از ساکنان بلوک ساختمانی می‌تواند برای مدیریت ساختمان خود داوطلب شود و با رأی اهالی ساختمان اداره امور را تا زمانی که همه از او رضایت کافی داشته باشند بر عهده بگیرد.

وی از مدیران ساختمان خواست تا وقتی که اکثریت مالکان بلوک‌های مسکن مهر پردیس در آنها ساکن نشده‌اند از تصمیم گیرهای کلان و انجام امور پرهزینه به غیر از هزینه‌های جاری ساختمان پرهیز کنند.

دادستان پردیس ادامه داد: پس از حضور اکثریت مالکان واحدهای مسکونی، تصمیم گیرهایهزینه بر و کلان با رضایت و نظر جمیع قابل انجام است.

وی تأکید کرد: چنانچه احدی از مدیران ساختمان از ارائه هزینه‌های انجام شده خودداری کرده و یا به‌صورت نا شفاف فاکتورهای مالی غیرمنطقی ارائه دهد نماینده منتخب ساکنان ساختمان می‌تواند با مراجعه به مجموعه قضایی موضوع را قانونی پیگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس در عین حال هماهنگی و همکاری ساکنان بلوک‌هایساختمانی را با مدیران فعال و قانونمند برای ایجاد رفاه و آرامش و تأمین خدمات مورد نیاززندگی آپارتمان نشینی امری ضروری برشمرد.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس نیز گفت: تحویل آسانسور و مشاعات بلوک‌های ساختمانی پس از تکمیل ساخت تنها به مدیران ساختمان امکان‌پذیر است که این اقدام با شروع تحویلبلوک‌های ساختمانی در فازهای مختلف مسکن مهر برای سرعت بخشی به این روند با انتخاب مدیران موقت صورت گرفته است.

سید مهدی هدایت با اشاره به اینکه ساکنان مسکن مهر که در واحدهای مسکونی خود سکونت یافته‌اند، گروه هدف شرکت عمران پردیس هستند گفت: بسیاری از مالکان هنوز برای تحویل واحدهای مسکونی تکمیل شده خود در برخی بلوک‌های ساختمانی مراجعهنکرده‌اند.

وی با تصریح اینکه مبالغ شارژ دریافتی از ساکنان مسکن مهر باید رقمی منطقی و معقولانه باشد افزود: ساکنان بلوک‌های ساختمانی چنانچه قصد دارند مدیر جدیدی را انتخاب کنند شرکت عمران آماده است تا با ارائه شماره تلفن سایر مالکان بلوک برای حضور اکثریت و انتخاب مدیر تازه با آنان همکاری کند.

گفتنی است: پس از تحویل بلوک‌های ساختمانی مهر پردیس به‌ویژه در فاز ۱۱ از مالکان واحدهای مسکونی مبالغی بین یک تا سه میلیون تومان به عنوان ورودی اخذ شده است

اغلب این مبالغ بدون هیچ توجیه منطقی و شفاف و مشاهده اقدامات چشمگیری در بلوک‌های ساختمانی از مردم دریافت شده است.

در برخی بلوک‌های ساختمانی انتخاب یا ابقای مدیران ساختمان نیز با حداقل آرای ساکنین صورت گرفته و مدیران بلوک مستثنی از پرداخت شارژ شده و یا حتی مبلغی به عنوان حقوق ماهانه از محل شارژهای دریافتی ساکنین برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا