هزینه نگهداری سگ‌های بدون صاحب پردیس ماهانه ۵۰ میلیون تومان است

شهردار پردیس گفت: عملیات زنده گیری، جمع آوری، واکسیناسیون و عقیم سازی سگهای بدون صاحب در پردیس با محاسبه هزینه های جانبی و انشعبات مرکز نگهداری هر ماه در حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، «مرتضی همتی» در خصوص هزینه سالیانه نگهداری سگ های بلاصاحب اظهار داشت: شهر پردیس در منطقه کوهستانی قرار دارد و تعداد سگ‌های بی صاحب در آن زیاد است ،در سال ۹۹ در حدود ۸۵۰ سگ بلاصاحب زنده گیری، واکسیناسیون و عقیم سازی شدند که سالیانه بیش از ۶ میلیارد ریال برای انجام آن هزینه شده است.

وی در تشریح محل نگهداری سگ های بی صاحب، اظهار داشت: محل نگهداری سگ ها در زمینی به مساحت بیش از یک هکتار با ساخت قفس های بزرگ، اتاق جراحی، قرنطینه در اختیار واحد خدمات شهری شهرداری پردیس قرار دارد و در این مرکز با بهره گیری از جراحان حاذق، عملیات عقیم سازی سگ ها انجام می شود.

شهردار پردیس ادامه داد: سگ ها بر اساس تفاهم نامه با پیمانکاربا دارت بیهوشی زنده گیری شده و به مرکز منتقل می شوند و در این راستا شهرداری در حد توان با رعایت قواعد استانداردهای بهداشتی از داروهای بیهوشی مناسب استفاده می کند.

همتی با بیان اینکه جراحی، دوران نقاهت و رها سازی سگ ها مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و دستگاه‌های محیط زیست انجام می‎شود، بیان کرد: سگ های بی صاحب پس از دوره نقاهت در شهر پردیس و سایر مناطق بر اساس توافق انجام شده رها سازی می شوند.

وی ضمن تقدیر از مسئول واحد خدمات شهری،کارکنان محل نگهداری سگ ها و همراهی حامیان حیوانات در مرکز نگهداری سگ ها در شهر پردیس، اظهار داشت: حامیان حیوانات در سطح شهر پردیس فعالیت مفیدی دارند و برای این مجموعه کمک خوبی هستند تا خدمات دهی به حیوانات را به نحو احسن انجام بدهیم.

شهردار پردیس گفت: توان و بضاعت ما با تعداد سگ‌های بی صاحب موجود در سطح شهر همخوانی ندارد و تعداد سگها بسیار زیاد است واین مجموعه خدمات رسان برای رفاه حال شهروندان با حداکثر توان عملیات زنده گیری را انجام می دهد.

*مدافعان سلامت در فرهنگسرای شهرداری خدمات رسانی می کنند

شهردار پردیس گفت: یکی از وظایف شهرداری محافظت از سلامت شهروندان است و در این راستا فرهنگسرای شهرداری واقع در خیابان ابن سینا را برای اجرای طرح واکسیناسیون در اختیار مدافعان سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دادیم.

همتی گفت: فرهنگسرا محلی در دسترس عموم است و با توجه به وسعت فضا جایی برای استراحت و انتظار مراجعان با رعایت فاصله اجتماعی دارد ، زیرساخت های لازم ، تامین اینترنت و تجهیزات مورد نیاز به جز واکسن برای رفاه حال شهروندان تامین و این محل تا زمان اجرای طرح واکسیناسیون در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

وی افزود: طرح سردار سلیمانی با محوریت شبکه بهداشت و درمان و کمک عوامل اجرایی بسیج و پشتیبانی مدیریت شهری در تمام حوزه ها با تامین تمام تجهیزات مورد نیاز و پذیرایی از کادر درمان و دست اندر کاران طرح در سطح شهرستان اجرا شد و شهرداری پردیس تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال برای محافظت از سلامت شهروندان هزینه کرده است.

شهردار پردیس ادامه داد: ضد عفونی کردن معابر و امامن عمومی، بانک ها، ادارات و مراکز پر تردد زیر نظر ستاد کرونا به طور مستمر انجام شده است و در گشت های نظارت و بازرسی اصناف این دستگاه خدمات رسان،امکانات پرسنلی و حمل و نقل خود را در اختیار تیم بازرسی قرار داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا