دیدار جمعی از واحدهای کافی نت داران شهرستان پردیس با مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران/ بسیاری از فعالان اقتصادی به مسایل مالیاتی اشراف ندارند

 مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی ما صرفا کسب و کار را پیش می برند و به موضوعات و مسائل مالیاتی اشراف ندارند و این وظیفه ما است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، کرکه آبادی مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران صبح امروز در جمع مالکین واحدهای کافی‌نت دارای جواز کسب شهرستان پردیس، که در سالن جلسات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی ما صرفا کسب و کار را پیش می برند و به موضوعات و مسائل مالیاتی اشراف ندارند و این وظیفه ما است.

وی گفت: در وهله اول با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و با برگزاری کلاسهای آموزشی با پایگاههای آموزشی امیدواریم بتوانیم آگاهی داده و آنها را راهنمایی کنیم تا بدون دغدغه، حاشیه و ترس از مواجه با ماموران ما اظهار نامه خود را ارائه دهند.

کرکه‌آبادی افزود: افراد میبایست از شرایط تسهیلات فرم تبصره 100 استفاده کرده و امسال طبق سنوات قبل و با استناد به مفاد تبصره 100 که به سارمان امور مالیاتی اجازه می دهد تا بر اساس کسب و کارها و اطلاعات موجود و نوع فعالیت برخی از صنوف مالیات مقطوع محاسبه و تعیین و شرایطی را اعلام کرده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران ادامه داد: در تبصره 100 دارای مزایایی هستیم که یکی از آنها این است که اصناف بدون مراجعه حضوری وارد درگاه الکترونیکی سازمان می شوند و نسبت به تکمیل فرم تبصره اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: در این در گاه الکترونیکی اطلاعات مفید خوبی برای مودیان وجود دارد و در ابتدا باید نام کاربر و رمز عبور را وارد و به محض ورود به در گاه پنجره بازمیشود.

کرکه‌آبادی درخصوص فرم های تبصره 100 تصریح کرد: اگر فردی دو تا سه کسب و کار داشته باشد در این سامانه برای شما قابل مشاهده است و مودی پرونده الکترونیک خود را بعد از احراز هویت می بیند.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران افزود: افراد فیلدهای مربوط به تسلیم و تکمیل فرم تبصره 100 را پر و اطلاعات موجود از اطلاعات کسب و کار، تراکنش های بانکی، دستگاه پوز مودی و معاملاتی که انجام می دهد را از سامان 169 خرید و فروش ها انتقال خواهد داد.

وی ادامه داد: فروش و در آمد را به مودی اعلام کرده‌ایم و اطلاعات در سامانه بارگزاری شده و اگر این در آمد یا فروش را شما قبول داشته باشید مشمول ثبت نام در فرم تبصره 100 هستند.

کرکه‌آبادی خطاب به حضار اضافه کرد: از این تسهیلات می توانید استفاده کنید و اگر پذیرش را انتخاب کردید، مالیات محاسبه شده به صورت مقطوع اعلام می شود و مالیات قابل پرداخت در اقساطی نیز خواهد بود و باید در سامانه اعلام شود.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران تصریح کرد: نیازی به وارد کردن عدد و رقم مانند سنوات گذشته نیست و اگر مودیان به فروش و یا در آمد اعتراض داشتند می توانند از تنظیم و تکمیل فرم صرف نظر و اظهار نامه بدهند.

وی افزود: مودی در اظهار نامه می تواند در آمد و هزینه را با هم ارائه کنند و اگر مستند و مدارک دارد ما رسیدگی می کنیم ومالیات را تعیین می کنیم.

کرکه‌آبادی ادامه داد: حسن تبصره ۱۰۰ این است که دیگر وارد جزئیات نمی شود و اگر اظهار نامه بدهید باید منتظر باشید که یک دعوت اسناد و مدارک به شما داده شود به دنبال اسناد و مدارک بروید.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران اضافه کرد: مراجعات افراد باید برای رسیدگی برگه تشخیص و اعتراض به تبصره 238 باشد و این بنا برا توافق است و انتظار ما از مودیان خرد این است که اشخاص حقیقی که تا سقف 6 میلیارد و 720 میلیون تومان سامانه به شما می دهد اگر مراجعه کرد در سامانه وارد شدید و فرم تبصره 100 برای وی بارگذاری نشده است.

وی در ادامه این جلسه تصریح کرد: مسلما باید بدانید زمانیکه مشمول فرم تبصره 100 نیستید و سامانه پیغام می دهد که در حال حاضر اطلاعاتی برای تبصره 100 برای مودی مذکور بارگذاری نشده است به دلیل اینکه بارگذاری ها در حال آپدیت شدن است.

کرکه آبادی افزود: شاید تا 15 خرداد مبلغ یاد شده را وارد و در طی بازه زمانی از سقف 6 میلیارد بیشتر شده و از شمول تبصره 100 خارج شده باشد.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران افزود: در این سیستم مودی بی دغدغه فروش و در آمد مشمول بازگذاری مالیات را محاسبه و بر اساس تعداد کار کرد اعلام می شود و برای پرداخت نقد و یا اقساط اجرایی می شود و تا یکسال آینده مودی خیالش راحت است دغدغه ندارد.

وی ادامه داد: حد آستانه در آمد و یا فروش هر یک از اشخاص حقیقی باید تا سقف 67 میلیارد و دویست میلیون ریال باشد و در مشارکتهای مدنی این سقف بالاتر تا 150 میلیارد ریال است.

کرکه‌آبادی اضافه کرد: مشارکت های مدنی تا سقف 3 نفر هم است و این به شرطیست که پرونده الکترونیک قبل از تبصره مشارکت مدنی درج شده باشد درغیراینصورت دیگر امکان وارد کردن نام شریک جدید در سامانه وجود ندارد و تمام مشاغلی که موظف و مکلف بودند در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی ثبت نام کنند و اگر اقدام نکرده باشند از شمولیت خارج هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا