نیاز به 400 فضای آموزشی در مسکن مهر پردیس

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سایت‌های مسکن مهر پردیس باید بیش از 400 فضای آموزشی ساخته شود.

به گزارش صبح پردیس؛ محسن نریمان اظهار کرد: در پردیس انجام کار بسیار دشوار بود و در مواقعی ناامید شده بودیم که چگونه از این چالش‌ها عبور کنیم؛ اما با کمک وزیر راه و شهرسازی، دولت تدبیر و امید، سیاست‌های رئیس‌جمهور و تسهیلاتی که در اختیار قرار گرفت، توانستیم افتتاح واحدهای مسکونی مهر را در پردیس انجام دهیم.

وی افزود: زمانی که نخستین افتتاح‌ها را انجام دادیم، مشخص شد باقی مساکن مهر را نیز می‌توانیم تحویل دهیم و از همین‌جا اعلام می‌کنم، ممکن است تحویل مسکن مهر به متقاضیان دیر و زود داشته باشد، اما سوخت‌وسوز ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در پردیس که مهم‌ترین شهر جدید ایران است، مسکن مهر را با کیفیت مناسب تحویل متقاضیان دهیم.

نریمان تصریح کرد: مسکن مهر فقط ساخت مسکن نیست؛ زیرا اگر این‌گونه بود امروز اعلام می‌کردیم مسکن مهر به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: اگر طرح‌های زیربنایی و روبنایی که از حقوق شهروندی است را نداشته باشیم و بدون فضاهای ورزشی، آموزشی، فضای سبز، محیط تردد، فضای امن، فضای درمانی و حتی بدون گاز، آب و برق نمی‌توان در واحدهای مسکن مهر سکونت داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید اضافه کرد: وجود کلانتری، پایگاه بسیج، مراکز درمانی، آموزشی، بهداشتی و … در مسکن مهر حرف نخست را می‌زند و ما به این تجربه بزرگ رسیده‌ایم که اگر در جایی امنیت نباشد، ارزش‌افزوده آن به‌مراتب پایین‌تر است.

نریمان افزود: در فاز سه پردیس باقی 6 هزار واحد مسکونی افتتاح شد؛ یعنی در حال حاضر یک شهر در فاز سه پردیس داریم و در نقاط مختلف شهر پردیس، شهرهای 25 هزار نفری دیگری احداث شده است و اغلب شهرهای کوچک کشور بیشتر از 10 تا 15 هزار نفر جمعیت ندارند.

وی ادامه داد: در شهر پردیس اگر 100 هزار واحد مسکن مهر داشته باشیم، 400 هزار نفر به این شهر اضافه می‌شوند و معنای واقعی کلان‌شهر را در پردیس شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اینکه وزیر راه و شهرسازی می‌گوید مسکن مهر را آسان نگیرید، صحیح است و رسماً اعلام می‌کنم در طول تاریخ انقلاب و حتی در طول تاریخ ایران ما تجربه ساخت شهر 400 هزار نفری را طی سه تا چهار سال نداشتیم.

نریمان با بیان اینکه این تجربه در جهان نیز وجود ندارد، اضافه کرد: به دلیل رایگان بودن زمین برای ساخت مسکن مهر از کوه‌ها استفاده کردیم و توانستیم بدون راه دسترسی، تأمین آب، برق، گاز و … امکانات را فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در شهر جدید پردیس با جمعیت 400 هزار نفری مسکن مهر، فقط در سایت‌های مسکن مهر باید بیش از 400 فضای آموزشی ساخته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا