نگرانی مدیرعامل پردیس از پرداخت نشدن وام ۱۰ میلیونی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با توجه به شروع واگذاری واحدها از عدم افزایش به‌موقع وام مسکن مهر این شهراز ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان نگران هستیم.

به گزارش صبح پردیس؛ سعید غفوری اظهار کرد: حال که قیمت واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس در کلیه فازها مشخص شده است نگرانی ما در سه بخش است؛ اولین بخش این است که وعده‌های مسئولان درخصوص افزایش وام از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان به زودی محقق نشود و پروژه‌ها به کندی پیش بروند؛ چون هم‌اکنون متقضیان دو دسته‌اند: دسته اول پس از اعلام مسئولان درخصوص احتمال افزایش وام به میزان ۱۰ میلیون تومان کل مبلغ را با کسر این عدد پرداخت می‌کند و دسته دیگر که توان مالی کمتری دارند به صورت قطره‌چکانی و اندک سهم خود را تکمیل می کنند.

وی افزود: با این روند سرعت پروژه‌ها که وابستگی شدیدی به منابع مالی دارد به کندی پیش می‌رود. سازندگان این روزها جهت انجام عملیات اجرایی در تنگنای مالی هستند و ماه گذشته عملا با ۲۵ درصد توان خود کار کرده‌اند که در صورت عدم تخصیص منابع مالی خصوصا از محل افزایش سقف تسهیلات بانکی، این روند متاسفانه کندتر هم می‌شود. این در حالی است که طی ماه‌های قبلی با تزریق منابع محدود که از طریق منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و هم‌چنین آورده متاقضیان صورت پذیرفته بود، پروژه‌ها با سرعت مناسبی پیش می‌رفتند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این‌که نگرانی دوم مجموعه از عدم اختصاص یارانه‌ها و اوراق خزانه قول داده شده از طرف مسوولین خصوصا سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل زیرساخت‌ها و آماده‌سازی معابر است، ‌ گفت: عدم ورود جدی دستگاه‌های خدمات‌رسان خصوصا وزارت نیرو جهت تکمیل شبکه‌ها و انشعابات موضوع مهم دیگر است. از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواهشمندیم همت مضاعف در تکمیل زیرساخت های مسکن مهر پردیس انجام دهند.

غفوری تاکید کرد: تصور من این بود که با استفاده از افزایش تسهیلات بانکی از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان (ویژه مسکن مهر پردیس) و هم‌چنین تکمیل آورده متقاضیان (پس از اعلام قیمت نهایی) بتوانیم واحدها و ساختمان‌أها را تکمیل کنیم و موازی آن با استفاده از حمایت دستگاه‌های خدمات‌رسان در تکمیل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق و گاز و انشعابات مربوطه و هم‌چنین کمک سازمان برنامه و بودجه در اختصاص یارانه‌های خاص از جمله ۱۳۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی بتوانیم زیرساخت‌ها شامل تکمیل معابر اصلی و فرعی و آسفالت این معابر را تکمیل و واحدهای متقاضیان را تحویل دهیم.

وی افزود: واقعیت این است که اکنون ۴۶ هزار واحد به مرحله‌ی نازک‌کاری رسیده و به شرط تامین موارد مذکور (با وجود زمان کم باقی‌مانده) امکان تحویل حداقل ۲۶ هزار واحد تا پایان سال ۱۳۹۵ به متقاضیان فراهم است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: شرکت عمران با تقبل بخش عمده‌ای از منابع مالی جهت تکمیل آماده‌سازی‌ها و خدمات زیربنایی از جمله مدارس، مساجد، کلانتری، فضای سبز و مبلمان شهری از محل منابع داخلی و زمین‌های در اختیار این شرکت که بالغ بر ۱۸۳۰ میلیارد تومان است آمادگی خود را برای به سرانجام رساندن این بار عظیم اعلام می‌کند.

غفوری با اشاره به این‌که در صورت عدم تحقق وعده مسوولین و عدم همکاری متقاضیان پروژه مسکن مهر پردیس با مشکل جدی مواجه می‌شود گفت: خواهش مجدد بنده اول از مسوولین ذی‌ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، بانک مسکن، دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو و وزارت نفت در مساعدت با این پروژه ملی است.

وی هم‌چنین از متقاضیان درخواست کرد تا نسبت به بخش باقی‌مانده سهم آورده خود اقدام کنند تا در آینده نزدیک بتوان پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس را به نتیجه مطلوب رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا