رئیس بیمه سلامت دماوند و پردیس خبر داد؛

نپذیرفتن  نسخه کاغذی در داروخانه‌ها تخلف است

رئیس بیمه سلامت شهرستان‌های دماوند و پردیس با بیان اینکه عدم پذیرش نسخه کاغذی در داروخانه‌ها تخلف است، گفت: داروخانه‌ها تا سقف ۲۰ درصد برای پذیرش نسخه کاغذی مجاز هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری عصر شرق، پرویز بخشی، رئیس بیمه سلامت شهرستان‌های دماوند و پردیس طی مصاحبه‌ای  اظهار داشت: با عنایت به جز ۲ بند ف تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که اشعار می‌دارد جهت رعایت حقوق بیماران به میزان حداکثر ۲۰ درصد از اسناد دارویی داروخانه‌ها را به صورت کاغذی و با نسخه‌پیچی الکترونیکی دریافت نمایند منعی بابت پذیرش نسخ کاغذی صرفاً در داروخانه‌ها و تا سقف تعیین شده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بنابر این از مسئولان فنی داروخانه‌های شهرستان تقاضا داریم، با عنایت به این قانون در صورت ارائه نسخه کاغذی (به‌دلایلی مثل قطعی سیستم و یا عدم دسترسی پزشک به نسخه‌نویسی الکترونیک) با سربرگ بیمارستان و یا مطب پزشکان، نسبت به نسخه‌پیچی و تحویل دارو این دسته از بیماران اقدام نموده و پس از ثبت نسخ کاغذی فوق‌الذکر در سامانه نسخه‌پیچی الکترونیکی بیمه سلامت در انتهای ماه نسبت به تحویل نسخ به اداره بیمه سلامت شهرستان دماوند و یا شعبه پردیس بیمه سلامت واقع در ساختمان بخشداری بومهن اقدام نمایند.

رئیس بیمه سلامت از شهروندان خواست که در صورت امتناع داروخانه‌ها از تحویل دارو با نسخه کاغذی پزشکان با شماره تلفن‌های ۷۶۳۴۱۶۶ و ۷۶۳۴۰۶۰۰و یا سامانه تلفنی ۲۴ ساعته ۱۶۶۶اطلاع رسانی و یا سامانه ثبت شکایات بیمه سلامت به آدرس اینترنتی shekayat.ihio.gov.ir مراجعه و ثبت شکایت کنند.

بخشی در ادامه از همکاری کلیه موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد شهرستان که طبق قوانین و ضوابط ارائه خدمت می‌پردازند، صمیمانه تشکر و قدردانی کردند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا