غرس نهال انار در یک هکتار از اراضی روستای زردستان بومهن به شیوه آبیاری قطره‌ای

بخشدار بومهن با اشاره به غرس نهال انار در یک هکتار از اراضی روستای زردستان بومهن با روش آبیاری قطره‌ای، گفت: حمایت دولت از آبیاری قطره‌ای و اصلاح نهال‌ها موجب ترغیب روستاییان به افزایش کشاورزی و تولید محصولات باغی شده است.

به گزارش صبح پردیس؛ رضا خدادادی با اعلام اینکه در یک هکتار از ارضی روستای زردستان، نهال درخت انار غرس شده است، اظهار کرد: کشاورزی در روستاهای بخش بومهن رونق می‌گیرد.
وی شروع این روند را از ارائه طرح روستاییان به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دانست و افزود: پس از بررسی جوانب مختلف و اخذ نظر کارشناسی ادارات مرتبط، مجوزز احداث باغ انار در یک هکتار از اراضی روستای زردستان صادر و پرداخت تسهیلات مربوط به ایجاد سیستم آبیاری قطره‌ای در دستور کار قرار گرفت.
خدادادی نهال‌کاری در این ارضی را زمینه‌ساز رونق کشاورزی در روستاها برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح‌ها و درخواست‌های رسیده حاکی از این است که حمایت دولت از آبیاری قطره‌ای و اصلاح نهال‌ها موجب ترغیب روستاییان به افزایش کشاورزی و تولید محصولات باغی شده است.
بخشدار بومهن ایجاد اشتغال و حرکت بر مسیر اقتصاد مقاومتی را از اثرات رونق کشاورزی در منطقه ذکر کرد و گفت: نگهداری اکوسیستم منطقه، حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز نیز از دیگر اثرات این موضوع است که با جدیت توسط مجموعه مدیریت شهرستان پیگیری حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا