نهال‌های مزین به نام شهدا در پردیس کاشته شد

به مناسبت روزدرختکاری ۱۵ اسفند، نهال‌های مزین به نام شهدا امروز دوشنبه در محوطه بوستان نورالشهدای پردیس با حضور مسئولان این شهرستان کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، امام جمعه شهرستان پردیس در حاشیه این آیین با بیان اینکه کاشت نهال به نام شهدا راهکاری برای زنده نگهداشتن یاد آنان است، خاطرنشان کرد: راه‌های متعددی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا مانند عمل به سیره شهدا، کاشت درخت به نام و یاد شهدای معزز وجود دارد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی اظهار داشت: اهل بیت (ع) به کاشت درخت برای ایجاد فضای سبز و تامین آرامش در محیط سالم برای مردم توصیه های زیادی داشتند.

شهردار پردیس نیز در این آیین اظهارداشت: در راستای توسعه و ایجاد فضای سبز شهرداری هر سال در روز ۱۵ اسفند برنامه کاشت نهال مزین به نام شهدای معزز را دارد.

رضا کارخانه گفت: برای توسعه فضای سبز، اولین اقدام در بوستان نورالشهدا به مساحت هشت هکتار است که در این منطقه حدود ۱۳ هزار اصله نهال به صورت درخت و درختچه با گونه های مختلف مثمر و غیر مثمر کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای توسعه فضای سبز خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰ هکتار فضای سبز برای سال آینده پیش بینی شده که در مناطقی مانند پارک گردشگری، محوطه نور الشهدا و سایر نقاطی که در شهر برای فضای سبز تعریف شده، اجرا می شود.

شهردار پردیس ادامه داد: در فازهای جدید مسکن مهر اگر شرکت عمران عملیات عمرانی پارک ها را تکمیل کند و به شهرداری تحویل بدهد، شهرداری در سال ۱۴۰۲ با اولویت فازهای ۱۱ و ۸ مسکن مهر پردیس دو بوستان را برای ساکنان فازهای یاد شده می سازد. کارخانه با اشاره به شیوه آبیاری فضای سبز شهر پردیس، اظهار داشت: آبیاری به صورت قطره ای و دستی است و از آب غیر آشامیدنی برای آبیاری استفاده می شود.

وی یادآور شد: در حدود یک میلیون متر مکعب آب تامین و ذخیره شده و برای آبیاری فضای سبز مشکل نداریم.

شهردار پردیس با اشاره به سرانه فضای سبز شهر اعلام کرد: سرانه فضای سبز شهر پردیس در حال حاضر ۱۷ متر مربع است که تلاش می کنیم سرانه را ارتقا بدهیم با توجه به اینکه استاندارد فضای سبز بین ۱۵ تا۲۵ متر مربع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نهال های زیتون، کاج، فندق و بادام تلخ توسط حاضران در آیین روز درختکاری کاشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا