نمایشگاه «هویت ملی» شهر پردیس، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

شهردار پردیس برپایی نمایشگاه «هویت ملی» در شهر پردیس را حرکت در مسیر منویات رهبر فرزانه انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی خواند.
به گزارش صبح پردیس، محمد لاله در جریان بازدید از نمایشگاه «هویت ملی» که با حضور حسنعلی سلیمانی فر رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس در مدرسه فطرت انجام شد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه «هویت ملی» که با همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان و شهرداری پردیس برگزار شد، اقدامی بسیار عالی و جالب بود.
وی افزود: در شرایط کنونی و باوجود مشغله‌های کاری، شاید امکان مسافرت به مناطق مختلف کشور به‌ویژه نواحی دوردست نباشد؛ اما برپایی نمایشگاه‌های ازاین‌دست بازدیدکنندگان را با آداب، رسوم، پوشش، صنایع‌دستی و غذاهای سنتی سایر اقوام آشنا کرده و موجبات تحکیم هرچه بیشتر وحدت در ایران اسلامی را فراهم می‌سازد.
شهردار پردیس خاطرنشان کرد: علاوه بر زیبایی‌های ظاهری نمایشگاه هویت ملی، اصل مهم کارآفرینی به‌عنوان یکی از موارد مندرج در بندهای 20، پنج و یک سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغیه رهبر معظم انقلاب نیز در این رویداد مستتر است.

لاله تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان شهر، شهرستان، استان و کشور امر اشتغال جامعه به‌ویژه جوانان است.

وی بیان کرد: شاید در توان مالی شهروندان امکان راه‌اندازی کارخانجات و تولیدی‌های بزرگ وجود نداشته باشد، اما در قالب غرفه‌هایی ازاین‌دست و توسعه صنایع‌دستی، تولیدات غذایی و عرضه محصولات مختلف بتوان به افزایش کارآفرینی کمک بسزایی کرد.

شهردار پردیس ادامه داد: راه‌اندازی چنین مشاغلی نیازمند سرمایه‌گذاری چندانی نیست و با توجه به افزایش جمعیت پردیس تا مرز بیش از 500 هزار نفر در آینده‌ای نزدیک می‌توان موجبات ارتقای کارآفرینی در شهر را افزایش داد.

لاله ارتقای سطح سلامت و بهداشت خانواده‌ها با مصرف غذاهای سالم ایرانی قابل‌عرضه در مراکز تهیه غذای خانگی را باید در ردیف دیگر کارکردهای نمایشگاه هویت ملی دانست، چراکه به اعتقاد کارشناسان حوزه سلامت یکی از مشکلات امروز جامعه مصرف غذاهای نامناسب و غیر ایرانی است.

وی بابیان اینکه، میهمان‌نوازی شاخصی ریشه‌ای در فرهنگ همه اقوام ایرانی است، گفت: با مشاهده غرفه‌های استان‌های زیبای کشورمان در می‌یابیم که فرهنگ ایران اسلامی در سطح جهان بی‌نظیر است و میهمان‌نوازی شاخصی جداناشدنی از مردمان این خطه شهیدپرور و انقلابی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا