نقش 600 میلیون یورویی پارک فناوری پردیس در صیانت از اقتصاد کشور

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: طی سال گذشته با ساخت بیش از ۲ هزار محصول فناورانه در پارک فناوری پردیس از خروج بیش از ۶۰۰ میلیون یورو جلوگیری شده و به بیش از ۴۰ کشور جهان این محصولات صادر شده است.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فادس از پردیس مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار کرد: جهش علمی در دهه ۸۰ آغاز و جهش فناوری در دهه ۹۰ و ۸۰ با شکل‌گیری پارک فناوری پردیس و استقرار شرکت‌های دانش بنیان آغاز شد.

وی گفت: جهش نوآوری گام بعدی ارتقا علم و فناوری کشور بود که در دهه ۹۰ با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و با حضور ۷۲ شتابدهنده ادامه یافت و موج چهارم این حوزه با اقتصاد دانش بنیان و تسهیل تجارت فناوری پی گرفته شد.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: هم اکنون ۹ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۰ هزار شرکت مشاور در پارک فناوری پردیس مشغول هستند که منجر به اشتغالزایی مستقیم برای ۳۵۰ هزار نفر و ۱۴۰ هزار نفر غیر مستقیم شده است.

صفاری‌نیا ادامه داد: از دهه ۸۰ پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری کشور با ۴۴۰ شرکت فناور و حدود ۴۷۰ هکتار اراضی و با ۲ دانشگاه در ۶ فاز بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و مشاوره در این پارک ساخته شده، ابراز کرد: یک میلیون متر مربع دیگر از اراضی جنوب پردیس برای اضافه شدن به پارک فناوری درحال ساخت است.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: طی سال گذشته با ساخت بیش از ۲ هزار محصول فناورانه در پارک فناوری پردیس از خروج بیش از ۶۰۰ میلیون یورو جلوگیری شده و به بیش از ۴۰ کشور جهان این محصولات صادر شده است.

صفاری‌نیا تصریح کرد: این محصولات در حوزه‌های سلامت، بهداشت، امنیت و رفاه بوده که منجر به کاهش هزینه درمان و دسترسی آسان هم‌وطنان به تجهیزات و دارو شده است.

وی افزود: با ساخت دستگاه‌های همودیالیز، بیهوشی، قلم انسولین، داروهای دیابت، مانیتور علائم حیاتی، ونژیلایتور کرونا، محصولات درمان ناباروری، ایمپلنت‌های کاشتنی در بدن، سامانه کنترل و اتوماسیون صنعتی، نرم‌افزار بانکی کشور، داروهای ضد سرطان، ضد هموفیلی و ضد سکته قلبی  تجهیزات مخابراتی، تجهیزات پیشرفته صنایع نفت و گاز، ربات‌های پیشرفته و غیره در پارک فناوری پردیس ساخته شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس تاکید کرد: طی سال گذشته ۳ هزار رو ۷۰۰ تور راهیان پیشرفت و ۷۵ هیات خارجی از پارک فناوری پردیس بازدید داشته‌اند.

صفاری‌نیا در پایان عنوان کرد: اگر همکاری مسوولان منطقه باشد ما در ۱۰ سال آینده به ۷۰ هزار شغل مستقیم خواهیم رسید و این نشان دهنده این است که ما می توانیم و امید به آینده برای کشورمان در این حوزه روشن خواهد بود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا