شهردار پردیس:

نقشه ممیزی بیش از ۳۳ هزار واحد مسکن مهر تهیه شد

شهردار پردیس گفت: نقشه ممیزی ۳۳ هزار و ۳۹۴ واحد مسکن مهر در فاز ۱۱ شهر پردیس تهیه شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، رضا کارخانه اظهار داشت: واحد ممیزی املاک شهرداری پردیس با هدف دسترسی به اطلاعات دقیق وبه هنگام وضعیت املاک به عنوان یکی از مهمترین پیش نیازهای تصمیم سازان و تصمیم گیران عرصه برنامه ریزی شهری نسبت به برداشت، ایجاد پرونده، تهیه نقشه ممیزی و تحویل به واحد نوسازی در فاز ۱۱ به تعداد ۳۳ هزار و ۳۹۴ واحد در ۵۶۰ بلوک مسکونی اقدام کرد.

وی ادامه داد: استقرار و به هنگام سازی پایگاه داده املاک یک موجودیت زیرساختی و ماندگار برای درآمدزایی شهرداری ها قلمداد و در امر پایش توسعه شهرها یک ابزار کلیدی محسوب می شود و اجرای این طرح در سایر فازهای ۵،۸،۹ در دست اقدام و اجرا است.

شهردار پردیس از برگزاری ۲۵ هزارو ۹۰۶ نفر ساعت دوره آموزشی در مرکز قرآنی شهرداری پردیس خبر داد و افزود: طی سه‌ماهه نخست سال جاری کانون قرآن و عترت (ع) یک هزار و ۳۵۷ نفرساعت و دارالقرآن حضرت رقیه(س) ۲۳ هزار و ۷۴۵ نفرساعت دوره‌های مختلف آموزشی و مشاوره‌ای به قرآن‌آموزان ارائه کردند.

کارخانه با اشاره به دوره های آموزشی برگزار شده، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مهارت زندگی و فرزندپروری، تکنیک هماهنگ‌سازی جسم و روح، توانمندسازی برای ورود به کلاس اول، خلاقیت کودک، مهارت‌های اجتماعی کودکان، مداحی، شبیه‌خوانی، تواشیح، تئاتر مذهبی برخی از دوره های برگزار شده هستند.

وی با اشاره به نصب و نوسازی ۲۰۰ سرعتگیر آسفالتی و لاستیکی، توضیح داد: از ابتدای سالجاری تاکنون، سازمان حمل و نقل این دستگاه خدمات رسان نسبت به نصب، تعویض و نوسازی سرعتگیر در ۲۰۰ نقطه اقدام کرده است.

شهردار پردیس گفت: یکی از برنامه های در دست اجرا که به منظور رفع معضلات ترافیکی و کاهش خطرات معابر این شهر اجرا می شود، طرح نوسازی علائم ترافیکی، بازنگری در سرعتگیرها و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز است.

کارخانه با بیان اینکه یکی از مشکلات معابر سطح شهر و فازهای جدید مسکن مهر مفقودی و آسیب دیدگی دریچه های فلزی فاضلاب است، افزود: معاونت خدمات شهری در فاز ۱۱ مسکن مهرتعویض دریچه های کامپوزیتی به جای منهول های فلزی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: معاونت خدمات شهری با توجه به اینکه اجرای این مهم برعهده‌ شرکت عمران شهر جدید پردیس است و در ردیف شرح وظایف شهرداری نیست، برای رفاه حال شهروندان، طرح جایگزینی دریچه هایی از جنس کامپوزیت به جای منهول های فلزی را در فاز ۱۱ اجرا کرد.

شهردار پردیس گفت: پنج هزار متر لوله‌گذاری در پروژه بزرگ همزمان با غرس انواع درخت و درختچه و کاشت درخت حاشیه آزادراه سردار سلیمانی توسط سبزبانان اجرا شده است.

وی ادامه داد: واحد فضای سبز این شهرداری در ادامه اجرای طرح کمربند سبز شهر، توسعه فضای سبز و ارتقای نمای بصری حاشیه آزادراه تهران – پردیس که به نام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی مزین است، اجرای طرح کاشت درخت و درختچه در این بخش از محدوده شهر را در دستور کار قرار داد.

این مسئول اضافه کرد: پنج هزار درخت و درختچه از انواع اقاقیا پیوندی، ارغوان، پیروکانتا، زرشک زینتی در دو مسیر رفت‌ و برگشت آزادراه تهران – پردیس حد فاصل پل خلیج‌فارس تا مبداء ورودی شهر از سمت تهران به طول دو کیلومتر غرس می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا