نقاط پرخطر و حادثه‌خیز شهر بومهن شناسایی و اصلاح می‌گردد/ برنامه‌های مرتبط با مدیریت بحران شهرداری بومهن در بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی گنجانده می‌شود

نشست ستاد مدیریت بحران شهر بومهن با حضور نمایندگان ستاد مدیریت بحران استانداری، فرمانداری شهرستان و واحدهای ذیربط شهرداری بومهن و سایر ادارات خدمات رسان شهر در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شهرداری بومهن، این جلسه با تلاوتی چند ازآیات کلام الله مجید آغاز شد و سپس حاضرین هرکدام گزارش مختصری از اقدامات انجام شده ادارات خود ارائه نمودند.

پس از گفتگو و تبادل نظر میان حاضرین هماهنگی های لازم میان راهداری شهرستان و ستاد برف روبی خدمات شهر،آتش نشانی و موتوری شهرداری بومهن جهت انجام اقدامات لازم در مواقع بارش برف و لغزندگی سطح معابر بعمل آمد.

همچنین مقرر شد نقاط پر خطر و حادثه خیز شهر بومهن شناسایی و اصلاح گردد و برنامه های مرتبط با مدیریت بحران شهرداری در بازنگری طرح های جامع و تفصیلی گنجانده شود.

در این جلسه هماهنگی های لازم میان اورژانس و آتش نشانی شهرداری برای انجام وظایف محوله در برنامه پیش رو در فصل بارش و سرما انجام شد.

ازآنجاییکه در مواقع بارندگی آبهای سطحی و انهار شهرهای رودهن و پردیس به شهربومهن هدایت گردیده و آثار آن در سالهای قبل مسبوق به سابقه بوده و این امر باعث لغزندگی سطح جاده و آبگرفتگی میگردد، لازم شد طبق هماهنگی با شهرداری های مذکور، نسبت به پاکسازی لایروبی و نگهداری و نهایتا تعریض انهار،ایمن سازی انهار وهدایت صحیح آب به منظور جلوگیری از سیلاب احتمالی بعمل آید.

ستاد مدیریت بحران استانداری تهران وعده داد موضوع هماهنگی با شهرداریهای مجاور و شرکت عمران را پیگیری و سریعا اقدام نماید.

در ارتباط با سرقت تجهیزات شهری گاز و آتش نشانی نیز مقرر شد، مدیریت بحران شهرستان مراتب را در کمیته سرقت مطرح و تصمیم گیری نمایند.

با شناسایی طرح جمع آوری آبهای سطحی، احداث چاه جذبی و سبتیگ در معابر بن بست شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

از دیگر مصوبات این جلسه میتوان از طرح پاکسازی و لایروبی انهار،آموزش کلیه کارکنان اعضا ستاد مدیریت بحران و خرید تجهیزات جهت تقویت ستاد برف روبی شهرداری نام برد.

در ادامه موضوعات دیگری از جمله تامین زمین برای اسکان اضطرار و موقت پس از بروز حوادث غیرمترقبه و ضرورت تامین و احداث آرامگاه جدید به واسطه کمبود مکان آرامستانهای شهر بومهن نیز مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا