نصب و راه اندازی دستگاه شتاب نگار نسل چهارم توسط شهرداری بومهن

با پیگیری‌های مدیریت بحران شهرداری بومهن دستگاه شتاب نگار برخط نسل چهارم در محوطه ساختمان شهرداری نصب و راه اندازی شد.

به گزارش صبح پردیس، ابراهیم پور کارشناس ارشد شبکه شتاب نگاری کشور در خصوص رویکرد شبکه شتاب نگاری استان با اشاره به اینکه گام اول انتقال ۳۵ دستگاه شتاب نگار از داخل ساختمان به محوطه ایستگاه‌ها وFree Filed(میدان آزاد) ایستگاه‌های با استانداردهای خاص شتاب نگارها است، افزود: گام دوم نصب دستگاه‌های شتاب نگار راه اندازی سامانه پاسخ سریع و هشدار سریع هم انجام می‌شود.

وی در خصوص سامانه پاسخ سریع اظهار کرد: پس از وقوع زلزله با استفاده از نقشه‌های Shake Map و تهیه نقشه برآورد خسارت بر اساس مقادیر طیفی و شناسایی مناطق با شتاب و تخریب زیاد بر اساس اطلاعات پردازش شده توسط دستگاه های شتاب نگار بر خط اطلاع رسانی دقیق در اختیار مسئولان استان، ستاد مدیریت بحران و امدادگران قرار می‌گیرد.

ابراهیم پور ادامه داد: با اجرای زیر ساخت چندین ثانیه قبل از زمین لرزه قطع شریان‌های اصلی گاز، برق و توقف نیروگاه‌ها، کار کارخانجات و کارهای خطرناک هشدار داده می‌شود.

وی در خصوص مهم‌ترین موارد کاربردی این دستگاه‌ها گفت: طبق ضرایب آیین نامه ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، شتاب و وقوع مکان زمین لرزه مشخص ثبت می‌شود و در مهندسی زلزله، تحلیل سازه‌ها و شناخت زمین شناسی منطقه کاربرد اصولی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا