همایش توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا شهرستان پردیس برگزار شد

همایش توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا شهرستان پردیس به همت ستاد انتخابات شهرستان پردیس و در سالن ورزشی والفجر شهر پردیس با حضور نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و روسای ستادهای انتخاباتی نامزدها برگزار و بایسته‌های انتخاباتی همچنین قوانین تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی برای افراد حاضر تشریح شد.
به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری در همایش توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پردیس طی سخنانی اظهار داشت: ۱۰ روز تا ۲۹ اردیبهشت مانده تا مردم حماسه‌ای دیگر خلق کرده و دشمنان نظام را به مایوس کنند، هرچند سال اتفاقاتی در دنیا رخ می دهد تا دشمنان نظام را مصمم می کند تا لطمه‌ای به کشور وارد کنند.

وی افزود: ما اختلاف سلیقه، فکر و نظر داریم، اما ظرفیت نظام بسیار بالا است، در طول ۳۸ سال شاهد حضور جناح‌های روبروی هم بودیم، جناح راست، چپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا آمده و اقداماتی را انجام می دهند، اما مردم در این ایام انتخاب می کنند.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان پردیس سپس به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پردیس اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۳۳۸ نفر شرکت کردند و در کل ۶۰ نفر در شوراهای شهر و روستا در این شهرستان انتخاب می شوند پس رقابت بسیار سنگین است و باید با تبلیغ رای جمع کنید اما اجازه تخریب یکدیگر را ندارید.

فرماندار پردیس گفت: از این میان ۲۹۸ نفر تائید صلاحیت شده اند که پردیس ۹۵ بومهن، ۶۳ نفر بخش بومهن، ۶۴ نفر بخش جاجرود، ۷۴ نفر در انتخابات شرکت و مردم به آنها رای خواهند داد، گفتار، برنامه های نامزدها دعوت کننده به وحدت باشد، در این صورت بازده خواهیم داشت، در غیر این صورت دشمنان با سوء استفاده به کشور نفوذ خواهند کرد و اسفناک است که بستر را برای ورودشان فراهم کنیم پس با همدلی به تبلیغات بپردازیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۸ سال از عمر شوراها می گذرد، تحلیل‌های مختلف عملکرد شوراها را مثبت و به نفع مردم می داند، مردم سرنوشتان به دست خودشان است،امروز بودجه پردیس ۸۴ میلیارد و بومهن ۴۲ میلیارد تومان است که در مجموع ۱۲۸ میلیارد تومان می شود، روستاها هم متفاوت است و با احتساب روستاها مجموع آن ۱۵۰ میلیارد است و این اعضاء شوراها باید ۶۰۰ میلیارد تومان را با برنامه ریزی در زندگی مردم بیاوردند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان پردیس گفت: با ورود بخش خصوصی چند برابر می توانند به شهرستان بیاوردند، همینطور بیمارستان‌ها، سالن های ورزشی خصوصی می توانند تاثیر بسزایی در اقدامات شورا داشته باشد، این اقدامات با سیاست گذاری مناسب محقق می شود و در غیر این صورت به مردم ضربه وارد می شود.

حیدری ادامه داد: فرصت را مردم برای نامزدها مهیا میکنند، شرایط امروز با ۴ سال گذشته متفاوت است، در اطلاع‌رسانی بسیار پیشرفت کرده است مطالب به سرعت در فضاهای مجازی پخش شده است.

فرماندار پردیس اضافه کرد: وعده‌های دروغ بر آب خواهد رفت و کسی پیروز است که صداقت داشته باشد، کسی که صداقت داشته باشد در هر دو صورت برنده است، زیرا صادقانه عمل کرده و در دل مردم جای می گیرد و صداقت برنده است، مردم نیز باید بهترین اشخاص را انتخاب کنند اما کاندیداها و روسای ستادها در ایام تبلیغات که از دو روز آینده تا پایان روز ۲۷ اردیبهشت است باید بر مبنای اخلاق کار کنند.

وی در مورد برخورد با تخلفات انتخاباتی گفت: تخلفات را کنترل خواهیم کرد، قول دادیم و با تمام قدرت پای کار هستیم تا حق‌الناس حفظ شود، برابر قانون، انتخابات تا پایان و پس از آن ادامه دارد، اگر کسی بخواهد از مدار خارج شود رد صلاحیت و آرا وی باطل می شود و هر زمان و لحظه به لحظه حرکات ثبت خواهد شد.

حیدری افزود:حق مردم با اقداماتی مانند تبانی، خرید و فروش نادیده گرفته می شود، در برخی جلسات جای خالی شورا در پردیس ملموس بود و اگر شورا بود حقوق مردم مطالبه می شد، اگر این انتخابات باطل شود حق مردم ضایع می شود، دستگاه قضایی بررسی و نظرش را اعلام می کند، اما افکار و نظرات مختلف در شوراها فواید زیادی دارد، با یک تخلف نگاه‌های مردم منفی می شود.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: دستگاه، قضایی با تمام قدرت، هیٱت‌های اجرایی، نیروی انتظامی، نظارت،سپاه، بسیج، اطلاعات، روحانیون، فرمانداری، هیٱت بازرسی و شورای نگهبان با ۳۵۰۰ نفر در پردیس فعال هستند و با تمام ابزار وامکانات اجازه خرید و فروش نخواهند داد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان پردیس ادامه داد: اگرنمایندگان شما تخلفی را مشاهده کردند، با رعایت سلسله مراتب، کانال های مختلفی برای دریافت اطلاعات وجود دارد و تخلفی نادیده گرفته نخواهد شد.

*امام جمعه پردیس: نامزدهای انتخاباتی پردیس در تبلیغات قانون را رعایت کنند

امام جمعه پردیس از نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست در تبلیغات قانون را رعایت کنند.
به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین توسلی بعدازظهر سه شنبه در همایش توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پردیس که با حضور مرتضی حیدری، فرماندار، جمعی از روسای ادارات و نهادها، اعضای هیٱت نظارت و هیٱت اجرایی انتخابات و نامزدهای تائید صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پردیس در سالن والفجر برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ایام شعبانیه، اظهار داشت: داشتن دین و رعایت تمام اصول دینی در کارهای اجرایی و عمل به اسلام در سمت‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

وی‌گفت: در اجرای قوانین جمهوری اسلامی در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان چهارسال فرصت است و فرازها و فرودهای فراوانی در شوراها در این چهار سال وجود داشته است.

توسلی افزود: در همه مناطق نقاط مثبت و منفی وجود داشته اما زمان گذشت و از روزهای آینده تبلیغات آغاز و ۲۹ اردیبهشت‌ماه نتایج اعلام می شود و برندگان و بازندگان مشخص خواهد شد.

امام جمعه پردیس ادامه داد: دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستاها در زمان کمی آغاز خواهد شد، این دوره نیز به سرعت می گذرد و تنها آثار و پیامد های مثبت باقی خواهد ماند، ضعف‌ها و نقاط منفی هم به صورت منفی در اذهان باقی می ماند.

وی گفت: ستادها و کاندیداها باید در روش‌های تبلیغات دقت کنند و رعایت قانون را مد نظر قرار دهند، هر انتخاباتی یک «رفراندوم» و پیوند ملت به نظام و ولایت فقیه است و طی این ۳۶ سال این امر محقق شده و همه انتخابات‌ها با شور و شوق مردمی همراه بوده است.

توسلی گفت: هنوز برای نظام و حاکمیت شهید می دهیم و برای حراست از خون شهدا باید حرام‌ و حلالی که مقام معظم رهبری فرمودند رعایت کنیم و بدانیم هیچ پناهگاهی محکم تر و قوی تر از اسلام نیست و اکنون این پرچم در دست ما است و برای کارهای خود را بر مبنای دین گام برداریم و در غیر آن نباید اقدام کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا