مهار حریق ‌سنگین کارگاه نجاری و رنگ‌کاری در سعیدآباد جاجرود

حریق ‌سنگین کارگاه نجاری و رنگ‌کاری در سعیدآباد جاجرود مهار شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شهرداری پردیس، رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس اظهار کرد:ساعت ۲:۰۴ بامداد روز چهارشنبه نهم اسفندماه آتش سوزی دو کارگاه نجاری و رنگ‌کاری در جاجرود از طریق شهروندان به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پردیس گزارش شد.با توجه به حساسیت موضوع و بافت کارگاهی و تجاری منطقه، بیش از ۴ ایستگاه آتش‌نشانی پردیس با پشتیبانی ایستگاه‌های بومهن، رودهن و دماوند به محل اعزام شدند.

امیر ملأشور گفت:در مجاورت محل آتش‌سوزی،چند انبار چوب،مغازه و منزل مسکونی وجود داشت که آتش‌نشانان در یک عملیات هماهنگ و پیوسته موفق به مهار آتش و پیشگیری از سرایت آن به بافت پیرامونی محل حادثه شدند.

وی ادامه داد:این آتش سوزی بزرگ در کمتر از سه ساعت مهار شد اما با توجه به چیدمان غیر اصولی مصنوعات چوبی در این مکان، عملیات لکه‌گیری بیش از پنج ساعت به طول انجامید.

به گفته‌ی امیر ملأشور،این منطقه جزو شعاع عملیاتی آتش‌نشانی پردیس نیست ولی به خاطر نبود ایستگاه آتش‌نشانی در این مناطق،آتش‌نشانی پردیس اقدام به خدمات‌دهی به این مناطق می‌کند.اغلب بُعد مسافت طولانی باعث گسترش حریق این مناطق می‌شود و کار را برای آتش‌نشانان بسیار سخت و طاقت فرسا می‌کند.

وقوع این حریق سنگین حجم زیادی از توان و تجهیزات آتش‌نشانی پردیس را به خود مشغول کرد.در حدود ۶۰ هزار لیتر آب و ۲۰ گالن فوم آتش‌نشانی به خاطر وجود انبار اسفنج مصرف شد.در نهایت و خوشبختانه با حضور به موقع آتش‌نشانان در این حادثه این حریق مصدومی نداشت ولی خسارات سنگینی برجای گذاشت.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا