مهار آتش‌سوزی در ۲ هکتار از مراتع «تماشا» و «واصفجان» شهرستان پردیس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس از وقوع ۲ مورد آتش سوزی در مراتع «تماشا» و «واصفجان» این شهرستان و از بین رفتن حدود ۲ هکتار از اراضی مرتعی این مناطق خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، یحیی روستائی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران از وقوع ۲ مورد آتش‌سوزی در مراتع «تماشا» و «واصفجان» خبر داد و اظهار داشت: در اثر وقوع این آتش‌سوزی حدود ۲ هکتار از اراضی مرتعی این مناطق از بین رفته است.

روستایی در تشریح چگونگی وقوع و اطفا این حادثه افزود: در پی وقوع این آتش‌سوزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای آتش‌نشانی به محل‌های این آتش‌سوزی‌ها اعزام شدند و از گسترش آتش جلوگیری کرده و به اطفاء آن پرداختند.

وی با بیان اینکه جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی موهبت‌های الهی می‌باشند، گفت: این منابع ارزشمند سرمایه‌های عظیمی هستند که نقش تعیین کننده‌ای در اکوسیستم و محیط زندگی ما انسان‌ها دارند که بر همین اساس بر همگان لازم است تا در حفظ و نگهداری از این عرصه‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

روستائی ضمن توصیه به مردم و مسافران در خصوص منابع طبیعی و نگهداشت از محیط زیست بیان داشت: از مردم و همه مسافرین هنگام مراجعه به عرصه‌های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا