معدوم‌سازی ۲۶۴۰ کیلوگرم مواد فاسد در پردیس

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس از معدوم‌سازی دو هزار و ۶۴۰ کیلوگرم مواد فاسد در بازرسی از اصناف شهر پردیس و بخش‌های بومهن و جاجرود خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ حسن خیرخواه اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی ۱۳۹۶ در شهرستان پردیس از اول اسفندماه ۱۳۹۵ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین 96 ادامه داشت که طی این برنامه کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان پردیس از واحدهای صنفی بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در این برنامه کارشناسان بهداشت محیط از ۱۸۵۹ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین‌راهی نظیر رستوران، شیرینی فروشی، نانوایی، اغذیه‌فروشی، آرایشگاه، پمپ‌بنزین و سایر اماکن مشابه بازدید کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پردیس خاطرنشان کرد: اولویت این بازدیدها برای کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی صورت گرفته و اماکن بین‌راهی در این طرح حداقل ۳ بار مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفتند که در خلال این بازدیدها ۲۶۴۰ کیلوگرم مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی، فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته معدوم شد.

خیرخواه اضافه کرد: در این بازدیدها ۴۴ واحد صنفی پلمب و تعداد ۲۵ پرونده به مراجع قضایی ارسال و تعداد ۱۹ مورد شکایت بهداشتی سامانه ۱۹۰ پیگیری شد.

وی تصریح کرد: در جهت بررسی آب شرب بهداشتی از ۱۸ سامانه آب‌رسانی بازدید و ۶۰۲ مورد کارسنجی از آب شهر و روستاها صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پردیس گفت: در مدت ۴۵ روز اجرای برنامه ۴۱ مورد گشت مشترک به همراه بازرسان سایر ارگان‌ها از جمله فرمانداری، اتاق اصناف، اداره دامپزشکی و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

منیع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا