معدوم‌سازی ۱۹۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی در شهرستان‌های دماوند و پردیس

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس از معدوم‌سازی ۱۹۰ کیلوگرم گوشت، مرغ و آلایش خوراکی و غیربهداشتی در پنج مرکز عرضه کننده خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، سید علی امامی در گفتگویی اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی و محصولات گوشتی و پروتئینی و رستوران‌ها کارشناسان بهداشت و مواد غذایی این شبکه به همراه نمایندگان اداره صنعت و معدن و تجارت و شبکه بهداشت شهرستان گشت‌های مشترکی طراحی و انجام شد.

وی افزود: این دوره از رستوران‌ها و مراکز عرضه محصولات گوشتی بازدید شد که ضمن ارائه آموزش‌ها و توصیه‌های لازم به متصدیان مراکز عرضه کننده در خصوص چگونگی نگهداری برای ۵ واحد متخلف اخطاریه صادر و حدود ۱۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ و آلایش خوراکی و غیربهداشتی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس تصریح کرد: با توجه به امکان ایجاد آلودگی هر ۱۰۰ گرم ماده غذایی آلوده برای یک نفر انسان طبق استانداردهای بین‌المللی این مقدار معدوم‌سازی از ایجاد بیماری در جمعیتی بالغ‌بر یک هزار و ۹۰۰ نفر جلوگیری کرده است.

امامی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان و احتمال بروز بیماری‌های فوق حاد تنفسی در جمعیت طیور و مشاهده عرضه پرندگان ماکیان در جاده‌ها خواهش ما از مردم این است که در صورت امکان از خرید مرغ و خروس از عرضه کنندگان سیار خودداری کنند که ضمن برخورد با چهار مورد از عرضه کنندگان از مردم شهرستان دماوند، تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین مواردی را اطلاع دهند و از طریق دستگاه‌های مربوطه نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا