پارک فناوری پردیس در مقایسه با پارک‌های بزرگ دنیا وضعیت مطلوبی دارد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور دربیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس گفت: این پارک در مقایسه با پارک‌های بزرگ دنیا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس جمهور و مدیران شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس امروز چهارشنبه 29 شهریورماه 1402 در این پارک برگزار شد.

در این مراسم روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای پارک فناوری پردیس اظهار کرد: برنامه پارک فناوری پردیس باید به سمت ایجاد یک شهر نوآوری در منطقه پردیس متمرکز باشد.

وی افزود: پارک فناوری پردیس در طول 22 سال گذشته دستاوردهای قابل تقدیری داشته است و این پارک در مقایسه با پارک‌های بزرگ دنیا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

*گردش مالی 128 میلیارد تومانی پارک پردیس در سال 1401

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این اجلاس با اشاره به گردش مالی بالغ بر 128 میلیارد تومانی پارک در سال 1401 گفت: بالغ بر 8300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال 1401 در پارک فناوری پردیس بوده است.

وی افزود: تاکنون 2242 محصول در پارک فناوری پردیس تولید شده است که بیش از 23 محصول شرکت‌های عضو به 14 کشور صادر شده است؛ شرکت‌های پارک فناوری پردیس توانسته‌اند در سال 1401، با بومی‌سازی دانش و فناوری‌ها و تولید محصولات‌های‌ تک در داخل کشور، مانع از خروج ارز از کشور به میزان 600 میلیون یورو شوند.

رئیس پارک فناوری پردیس طراحی و رونمایی از طرح گواهی و تضمین کیفیت محصولات پارک فناوری پردیس را از اقدامات پارک در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2023، نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری فناوری (TIM) و داوری آثار دریافتی برای پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) از دیگر اقدامات پارک در سال گذشته بوده است.

صفاری‌نیا گفت: در سال 1401 بیش از 120 هیات داخلی و 70 هیات خارجی در سطوح مختلف از پارک بازدید کردند؛ همچنین بیش از 3700 دانش آموز و دانشجو در قالب 142 گروه راهیان پیشرفت از پارک و شرکت‌های عضو بازدید کردند.

*رونمایی از 12 محصول جدید پارک فناوری پردیس

در این اجلاس همچنین از 12 محصول جدید پارک فناوری پردیس رونمایی شد؛ این محصولات در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و مکاترونیک و مواد پیشرفته می‌باشند که توسط فناوران پارک فناوری پردیس تولید شده‌اند.

قرص ایبروتینیب (ibrutinib) برای درمان سرطان لنفوم، فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال برای تولید فراورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای، فناوری ساخت گرانول از گیاهان دارویی، فیلر جوشکاری فولادهای آستنیتی، کرم گیاهی Leish G1 برای درمان بیماری سالک، میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری به روش ICSI، سروو موتور BLDC، دستگاه تله کاردیوگراف 12 لید برای پایش مستمر بیماران قلبی، فرستنده مایع خنک تلویزیونی دیجیتال DVB-T/T2 دو هرتی ۶ کیلو وات جهت پخش زمینیِ تلویزیونیِ دیجیتال در شهرهای بزرگ و ریپیتر 10 برنامه‌ رادیویی اف ام جهت انقال پیام های ترافیکی یا امدادی محصولاتی بودند که با حضور دهقانی فیروزآبادی رونمایی شد.

همچنین در این اجلاس شرکت‌های برتر پارک فناوری پردیس در حوزه‌های مختلف معرفی و تقدیر شدند و افتتاح ساختمان شرکت فرآورده بافت ایرانیان از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس نیز از دیگر برنامه‌های این اجلاس بود.

بر اساس این گزارش، اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس هر ساله و به منظور معرفی و تقدیر از شرکت‌های برتر پارک و رونمایی از محصولات جدید این پارک برگزار می‌گردد؛ ارائه گزارش عملکرد سالیانه پارک فناوری پردیس نیز ایز دیگر برنامه‌های این اجلاس سالیانه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا