مشکل مالیات مسکن مهر پردیس به طور موقت برطرف شد/ اتمام واحدهای مسکن مهر استان تهران تا تابستان سال ۹۷

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: مشکل مالیات واحدهای مسکن مهر شهر پردیس به طور موقت برطرف شده و در حال پیگیری حل دائمی آن هستیم.

به گزارش صبح پردیس، نادر محمدزاده در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۵۲ پروژه با اعتبار ۲ هزار و۱۵۰ میلیارد ریال در حوزه‌های ساخت و توسعه راه‌ها، مسکن و ساختمان، فنی و اجرایی در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در این ۵۲ پروژه برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهرانبا بیان اینکه ۳۶ پروژه راهسازی در این ۵۲ طرح در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه، ساخت ۹۱ کیلومتر راه‌های روستایی در ۶ شهرستان استان تهران از جمله پروژه‌های حوزه راهی در ایام دهه فجر به شمار می‌روند.

محمدزاده یاد آور شد: هزینه اعتباری این پروژه ها ۸۴ میلیارد ریال است.

وی درباره پروژه‌های حوزه مسکن، گفت: ۱۱ پروژه مسکن از بیش از ۳ هزار و۱۶۷ مسکن مهر، ۵باب مدرسه، دوباب کلانتری، یک مسجد با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و۹۱۷ میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، تصریح کرد: پنج پروژه از جمله ساختمان اداره کل مدیریت بحران استان تهران و عملیات اجرایی روشنایی معابر سکونتگاه های غیر رسمی با اعتباری بالغ بر۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

محمدزاده با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد پروژه مسکن مهر در استان تهران به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۴ هزار و۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید از جمله پرند ، پردیس ۶هزار و۶۵۰ واحد در بافت فرسوده، ۳ هزارو۲۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و تعدادی نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افتتاح می شود.

وی درباره پروژه های مسکن مهر، گفت: تعهد ساخت ما ۸۳ هزار واحد مسکن مهر در پردیس ۹۵ هزار واحد در پرند و ۳ هزار واحد در اندیشه بوده است.

وی تاکید کرد: ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کل استان تهران هست که ۳۸ هزار واحد از آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارد.

محمد زاده با اشاره به اینکه که ۸۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس ساخته شده است گفت: ۲۵ هزار واحد هزار از این تعداد افتتاح و ۵۸ هزار واحد باقی مانده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه نگاه دولت و مسئولان به پروژه مسکن مهر بسیار جدی تر و سرعت ساخت در این شهر چندین برابر شده است.

محمد زاده تاکید کرد: تمامی پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید به جز پردیس تا تابستان سال ۹۷ به اتمام می رسد.

وی با بیان به اینکه بعد از اتمام تمامی واحدهای مسکن در تهران تمرکز دولت به مسکن مهر پردیس بیشتر می شودگفت: ۲ سوم افتتاح مسکن مهر در پردیس در سال جاری بوده و امیدوار هستیم از سال آینده هر ۲ ماه یکبار افتتاح می شود.

محمدزاده در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره بلوکه شدن حساب های مسکن مهر پردیس به دلیل پرداخت نکردن مالیات گفت: شهر پردیس با مشکلات بسیاری از جمله محیط زیست، پرداخت مالیات و معارض درگیر است که به طور موقت این مشکلات برطرف شده و در حال پیگری نهایی آنها هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: ۲ هزار میلیارد تومان برای آماده سازی کل خدمات زیربنای و روبنایی واحدهای مسکن مهر نیاز است و کمک های ویژه دولت را می طلبد.

ارائه بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده
محمد زاده گفت: ۱۴ هزار و۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و سگونتگاه غیررسمی در استان تهران وجود دارد و حدود ۴ میلیون و۵۰۰ هزار نفر معادل یک میلیون و۲۰۰ هزار خانوار در بافت های فرسوده ساکن هستند.

وی در ادامه افزود: باید برای سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده اقداماتی را به کار بگیریم که بتوانند در مواقع ضروری ازجمله زلزله برای چند روز کوتاه زندگی خود را تامین کنند.

محمد زاده با بیان اینکه بسته های تشویقی برای نوسازی واحدهای مسکونی ارائه می شود، افزود: صدور پروانه ساختمانی رایگان و ارائه خدمات فنی و مهندسی پرداخت مابه التفاوت هزینه انشعابات آب ،برق و گاز و اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به سازندگان از جمله این بسته های تشویقی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در استان تهران شناسایی شده است، بیان کرد: ۱۰۴ محله در شهر تهران تا به امروز شناسایی شده که تعدادی از آنها نیز در مناطقی از جمله قیطریه هستند.

روزانه ۶۵۰ هزار خودرو از حومه، وارد تهران می‌شود
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران گفت: توسعه شبکه قطار حومه‌ای و خطوط مترو برای افزایش ارتباطات تهران با شهرهای حومه در دست اجرا است.

وی یادآور شد: روزانه ۶۵۰ هزار خودرو از حومه وارد تهران می‌شود که این رقم در حال رشد است و به همین دلیل دولت در فکر کاهش حجم ورودی خودروها با هدف کاهش آلودگی پایتخت است. به همین منظور خطوط ریلی قطارهای حومه‌ای از سمت جنوب شرق، جنوب پایتخت و غرب تهران در حال توسعه است.

محمدزاده با اشاره به احداث ۳ خط مترو از تهران به سه شهر جدید هشتگرد، پردیس و پرند تاکید کرد: مجری مترو پرند، شهرداری تهران است که آن را تا فرودگاه امام احداث کرده ، ولی از فرودگاه امام تا پرند را به دلیل مطالباتی که از دولت دارد متوقف کرده است. با این حال لزوم تکمیل این خط مترو از سوی دولت به مسئولان شهرداری تهران ابلاغ شده تا تکمیل این خط مترو در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

احداث خطوط متروی بی. آر.تی حومه ای در آینده نزدیک
وی درباره احداث خطوط بی. آر. تی حومه ای نیز یادآور شد: احداث خط بی. آر. تی از تهران تا کرج و تهران تا اسلامشهر در دست بررسی است تا بر میزان گزینه های حمل و نقل حومه ای شهر تهران با هدف کاهش حجم خودروهای ورودی به پایتخت بیافزاییم.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از دیگر پروژه های عمرانی زیرساخت های حمل و نقل این استان، احداث کمربندی اسلامشهر به طول ۳۸ کیلومتر را یادآور شد و گفت: این کمربندی از کمربندی دوم جاده واوان تا ضلع جنوبی فرودگاه امام به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در حال احداث است که زیرسازی این محور در مسیر رفت تکمیل شده و امیدواریم در سال مالی آینده (پایان تیرماه ۹۸) زیر بار ترافیکی برود.

وی با اشاره به وجود گره ترافیکی در محور فیروزکوه گفت: کمربندی دماوند با هدف دور زدن این گره ترافیکی در محدوده گیلاوند به طول ۱۴ کیلومتر با دارا بودن تونل ۵۰۰ متری و پل ۴۰۰ متری در حال احداث است.

محمد زاده درباره بهسازی جاده قدیم تهران – قم تصریح کرد: این محور به دلیل بالا بودن تردد خودروهای سنگین در پرترافیک ترین جاده های کشور است که به همین دلیل در حال تعریض آن هستیم تا دو خط در مسیر رفت و دو خط در مسیر برگشت ساخته شود.

محمد زاده افزود: هم‌اکنون زیرسازی و روسازی این جاده به صورت بتنی در حال انجام است که از نظر هزینه تفاوتی با جاده آسفالت شده ندارد، ولی دوام آن بسیار بیشتر از آسفالت است.

وی در پایان گفت: کل این پروژه ۵۰ کیلومتر است که تابستان آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا