در نشست شهردار بومهن با انبوه سازان محله هوافضا عنوان شد؛

مشکل مالکیت از بزرگترین مشکلات شهروندان و شهرداری بومهن است/ 70 کیلومتر از طرح فاضلاب شهری بومهن اجرا شده است

نشست همفکری ، بحث و تبادل نظر شهردار و مدیران شهری بومهن، جهت بررسی راهکارهای رعایت حقوق شهروندی، رفع دغدغه های متعدد انبوه سازان و بررسی شرایط ساخت و ساز در بومهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بومهن، در ابتدای این جلسه هرکدام از انبوه سازان نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

سپس شهردار به تشریح سیاست ها و تصمیمات شهرداری بومهن در خصوص ساخت و سازهای سطح شهر پرداخت.

رضازاده در بخشی از سخنان خود، اجرای طرحهای خدماتی محله محور، نشست با معتمدین و خیرین و دیدارهای مردمی در مساجد را از سری برنامه های مهم شهرداری بومهن دانست.

شهردار بومهن اصالت و تاریخ شهر بومهن را بسیار حائز اهمیت و مهم دانست و گفت: پیشینه شهر بومهن از شهرهای پیرامون بیشتر بوده و همین مسئله وظیفه مدیریت شهری را بیشتر میکند.

رضازاده در ادامه صحبتهای خود مشکل مالکیت را از بزرگترین مشکل شهروندان و شهرداری خواند و گفت: وقتی زمین فاقد مالکیت باشد شهرداری هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد.حتی اراضی بزرگ بدلیل نبودن سند مالکیت را نمی توان تفکیک کرد و اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری در آن منطقه ممکن نیست.

این مقام مسئول در خصوص معضلات شهر ادامه داد: بسترهای قانونی در شهر بسیار ضعیف است و آسیب و ضرر آن برای همه یکی است. در مرکز شهر سکونتگاه های غیر رسمی داریم و از اساس دچار مشکل است‌ و در همین راستا ما در حد امکان پیشرفت خوبی داشته ایم. مکاتبات در این خصوص انجام شده و طرح در کمیسیون ماده پنج و راهکار قانونی آن در حال پیگیری است و در این راستا طرح جامع شهری و تفصیلی پس از ۱۰ سال در دستور بازنگری است و مجوز انعقاد قرارداد با مشاور طرح از استانداری اخذ گردیده است‌.

وی بازنگری در طرح جامع و طرح تفصیلی را از اولویت های اساسی مدیریت شهری دانست و گفت: با بکارگیری مشاور فنی حتما بسیاری از مغایرت های موجود بررسی و بازنگری خواهد شد.

شهردار بومهن در خصوص رعایت عدالت در ارائه خدمات در نواحی چهارگانه شهر افزود: ما معتقدیم رعایت عدالت در خدمات شهری منجر به رعایت حقوق شهروندی و نهادینه شدن عدالت اجتماعی می شود و هدف ما نگاه یکسان به تمام نواحی شهر بوده و به دنبال ایجاد بستر قانونی در مجوز طبقه ۴ در محله ی هوافضا هستیم.

رضازاده در خصوص طرح فاضلاب شهری بومهن عنوان کرد: طبق گزارش رئیس اداره آب و فاضلاب پردیس ، از یکصد وهفتاد کیلومتر از کل طرح ، تاکنون ۷۰ کیلومتر آن اجرا شده ، که هم در گذشته و هم در حال حاضر شهرداری بومهن مجوز رایگان حفاری برای این طرح صادر میکند.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت گردشگری در بومهن بسیار زیاد است لذا مدیریت شهری آمادگی دارد تا با همکاری و مجوز وزارت گردشگری و صنایع دستی، یک مجموعه رفاهی، تفریحی و گردشگری ایجاد کند.

شهردار بومهن در خصوص مجوز دریافت انشعاب گاز گفت : ما تا طبقه سوم ظرفیت قانونی داریم. این قول را می دهیم که با رعایت و استفاده از ظرفیت قانون در راستای حل مشکل دریافت انشعاب گاز با اداره گاز پیگیری لازم داشته باشیم.

رضازاده در پایان با تاکید بر آمادگی خدمت و تلاش همه قسمت های مختلف شهرداری، اظهار امیدواری کرد که تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری موجب خشنودی و رضایت شهروندان و در نتیجه رضایت خداوند متعال گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا