حضور مشاوران متخصص در سراهای محله پردیس/ جمع‌آوری معتادین متجاهر از دی‌ماه سال گذشته در پردیس

رئیس اداره بهزیستی پردیس گفت: مشاوران متخصص ما دو روز هفته در سراهای محله شهر پردیس و شهرستان پردیس با هزینه دولتی به همشهریان مشاوره می‌دهند و اگر خانواده‌ای امکان پرداخت هزینه مشاوره را نداشته باشد، مشاوره رایگان انجام می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، علی اعتماد خواه اظهار کرد: فعالیت خود از سال 93 در شهرستان پردیس آغاز کردیم و خدمات خوبی در حوزه‌های توان‌بخشی، پیشگیری و مشاوره تخصصی ارائه کردیم.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته افزود: جمع‌آوری معتادین متجاهر را از دی‌ماه سال گذشته مرحله‌به‌مرحله انجام دادیم، معتادان را در مراکز اقامتی اداره بهزیستی ساماندهی کردیم، پس از معاینات اولیه در صورت ابتلا به بیماری واگیردار معتاد را به مراکز درمانی فرستادیم، در مرحله بعدی خانواده معتاد شناسایی‌شده و چنانچه خانواده شرایط نگهداری از معتاد را نداشته باشند، خانواده را تحت پوشش بهزیستی قراردادیم تا مشکلی بابت مراقبت و نگهداری معتاد بهبودیافته نداشته باشند، هدف ما ایجاد شرایط مساعد برای این افراد است.

رئیس اداره بهزیستی پردیس اضافه کرد: معتادانی که خانواده ندارند برحسب شرایط و موقعیت بین دو تا سه ماه با هزینه شهرداری نگهداری می‌شوند و پس‌ازآن بر طبق نظر مسئولان سازمان درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

اعتماد خواه درباره خدمات مشاوره سازمان خاطرنشان کرد: مشاوران متخصص ما دو روز هفته در سراهای محله شهرستان پردیس با هزینه دولتی به همشهریان مشاوره می‌دهند و اگر خانواده‌ای امکان پرداخت هزینه مشاوره را نداشته باشد، مشاوره رایگان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای روستائیان طرح مشاوره در منزل، مناسب‌سازی منازل، شناسایی افراد نیازمند و حمایت از زنان سرپرست خانوار روستایی را داریم.

رئیس اداره بهزیستی پردیس در مورد حمایت از معتادان بهبودیافته تصریح کرد: به‌شرط تأیید سرپرست مرکز بازپروری اگر معتاد در حرفه مهارت داشته باشد، برای شرکت در آزمون به اداره فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شود و پس از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای، اداره بهزیستی معتاد بهبودیافته را برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک معرفی و ضمانت وام دریافتی را بر عهده می‌گیرد. وی ادامه داد: ما در شهر پردیس هشت مهدکودک با شرایط استاندارد داریم، عملکرد این مراکز با نظارت مستمر بازرسان بررسی می‌شود، شهریه از سوی بهزیستی کل تعیین می‌شود، اگر خانواده ای مشکل پرداخت شهریه داشته باشد بهزیستی بخشی از هزینه را به مهد پرداخت می‌کند.

اعتماد خواه با اشاره به کودکان استثنایی گفت: با تعاملی که با آموزش‌ و پرورش شهرستان پردیس داریم، دانش آموزان استثنایی به ما معرفی می‌شوند، پس از بررسی تحت پوشش اداره بهزیستی قرار می‌گیرند و در صورت تأیید پزشکان سازمان، در مدارس کودکان استثنایی ادامه تحصیل می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا