‍در جریان سومین نشست فوق‌العاده بخشدار مرکزی پردیس با دهیاران:

مسیرهای احتمالی حادثه و گسیل سیل لایروبی و اقدامات مدیریت سیلاب صورت پذیرد

‍در جریان سومین جلسه فوق العاده بخشدار مرکزی پردیس با دهیاران عنوان شد که مسیرهای احتمالی حادثه و گسیل سیل لایروبی و اقدامات مدیریت سیلاب صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس سومین جلسه فوق العاده بخشدار مرکزی پردیس جهت برنامه ریزی، هماهنگی رفع مشکلات در اجرای امورات و گزارش دهیاران از اقدامات پیشگیرانه از خسارت های سیل باتوجه به هشدار هواشناسی، عصر امروز جمعه هفتم مردادماه به ریاست بخشدار پردیس و با حضور دهیاران بخش برگزار شد.

حیدری ضمن استماع گزارش اقدامات دهیاران در خصوص طغیان آب در شب های گذشته و ارایه راهکار جهت مشکلات تاکید کرد؛ دهیاران نسبت به آگاه سازی مردم برای جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و ممنوعیت توقف در حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تجارب گذشته انتظار می رود، مسیرهای احتمالی حادثه در روستاها و گسیل سیل لایروبی و اقدامات مدیریت سیلاب صورت پذیرد.

بازدید مستمر از نقاط بحرانی درروستا از منظر آسیب پذیری از سیلاب و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع ابهای سطحی، پیش بینی های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در محله هایی که دارای خطرپذیری بالاتری هستند ، آمادگی، پایش و نظارت مستمر ، بازدید و رفع اشکالات از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم و خارج از حریم روستا ، پل ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها ، آگاه سازی مردم برای جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و ممنوعیت توقف در حاشیه و حریم مسیل ها از جمله مواردی بود که بخشدار تاکید کرد.

وی افزود: ضروریست دهیاران در حوزه ماموریت خویش آمادگی لازم برای اقدامات موثر در زمان مواجهه با بحران های احتمالی را تا زمان عادی شدن وضعیت معمول و همواره بر مدیریت مسله بحران اهتمام داشته باشند.

حیدری از شهروندان و روستاییان خواست به هیچ عنوان با ماشین جهت تماشای سیلاب به سطح و اطراف شهر و روستا و نزدیک مسیر سیلاب مراجعه نکنند.

در پایان بخشدار با همراهی دهیاران جهت پایش مناطق حادثه خیز روستایی و رفع موانع به بازدید میدانی روستاها و وضعیت فعلی عازم شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا