مسئولان ستادهای بحران تا سه رده مشخص‌شده است/ تعیین 15 محل تجمع در مواقع بحرانی در شهرستان پردیس

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اینکه سئولان ستادهای بحران در نقاط مختلف شهری و روستایی تا سه رده مشخص‌شده‌اند، گفت: 15 محل تجمع در مواقع بحرانی در شهرستان پردیس تعیین‌شده است.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: چهارمین جلسه این شورا پس از وقوع زلزله در کرمانشاه در حالی برگزار شد که تلاش‌های زیادی برای ساماندهی نیروها و مشخص شدن مراکز اصلی ارائه خدمات در مواقع بحرانی در شهرستان انجام‌شده است.

وی افزود: در ابتدا 15 محل در شهرستان که می‌توانستند به‌عنوان مراکز اصلی تجمع مردم در مواقع بحرانی به کار گرفته شوند مشخص شد و در مرحله بعد نیز 38 نقطه که پایگاه‌های ارائه خدمات و اسکان مردم بوده و قابلیت ارتباط مداوم با ستاد بحران شهرستان را دارند انتخاب‌شده و آمادگی کاملی برای حضور در صحنه و خدمت‌رسانی احرازشده است.
حیدری ادامه داد: مسئولان ستادهای بحران در نقاط مختلف شهری و روستایی تا سه رده مشخص‌شده‌اند و توصیه‌های لازم برای اطمینان از سلامت بودن تجهیزات و وسایل موردنیاز در زمان بحران انجام‌گرفته و در تلاش هستیم با برگزاری یک مانور ضمن سنجش میزان آمادگی این ستادها، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و ظرفیت خدمت‌رسانی را معین کنیم.

فرماندار پردیس در خاتمه با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده، گفت: در مراحل بعدی مدیریت بحران مقررشده نقاط آسیب‌پذیر شناسایی و با برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون ساماندهی آنها تصمیم‌گیری شود همچنین با توجه به اهمیت آمادگی مردم برای پیشگیری از بروز تلفات و خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مقرر شد که زمینه ارائه آموزش‌های لازم برای اقشار مختلف مردم فراهم شود تا شهروندان در مواقع بحرانی با ذهنی باز و توانی دو چندان از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا