امام جمعه پردیس:

مسؤولان اجاره‌بها را کنترل کنند

امام جمعه پردیس گفت: کنترل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، رهن و اجاره مطالبه به حق مردم است؛ مسؤولان استانی، دولتی، مجلس باید به صورت جدی وارد این حوزه شوند و وعده‌هایی که داده‌اند را عملی کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، با اشاره به حضور شهروندان شهرستان پردیس در مراسم شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: دسته‌جات عزاداری در دو شهر پردیس و بومهن راه اندازی و در امامزاده سلطان مطهر(ع) شهر بومهن گرد هم آمده و مراسمی درخور این مردم برگزار شد.

وی گفت: مراسم اربعین و راهپیمایی‌ها بصورت شهرستانی برگزار می‌شود و باید تلاش کنیم این برنامه‌ها با قوت ادامه داشته باشد تا نگاه مسؤولان کشوری و استانی را به شکوه و عظمت این مراسمات مانند نماز عید فطر جلب شود.

امام جمعه پردیس ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت بیان کرد: زیست کریمانه مانند همسایه داری، آبروداری، گناه گریزی و غیره باعث زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) می‌شود اما دشمن در حوزه‌های مختلف مانند حجاب تلاش دارد زمینه گناه را فراهم کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: مساجد، هیات، کانون خدمت رضوی و مسؤولان برنامه‌های متنوعی را در دهه کرامت برگزار می‌کنند اما باید توجه داشت تا این مراسم‌ها صرفا شاد نباشد بلکه برنامه‌های معرفتی، بصیرتی و معرفی الگوهای کرامات اهل بیت(ع) بیان شود تا زیست کریمانه در جامعه نشر داده شود.

وی با بیان فرارسیدن سوم خرداد، ابراز کرد: آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و این آزادسازی درس عظیم مقاومت را به ما داد و دشمن را محو و ضربه محکمی به بعثی‌ها زد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه باید همین مقاومت را ادامه دهیم، عنوان کرد: ما در آزادسازی خرمشهر، مقاومت را به تلخی تسلیم ترجیح دادیم، اما لیبی و سودان مقاومت نکردند، آن‌ها چشم و امیدشان به غربی‌ها بود که با تدابیر غربی‌ها در مشکلات متعدد غرق شدند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برخی دولت‌ها مقاومت نکردند، اگر می‌کردند اقتصاد و معیشت ما امروز چیز دیگری بود، ابراز کرد: برخی مسؤولان چشم به دست دشمنان دوختند و پیرو آن امروز با این مشکلات روبرو هستیم اما با مقاومت مردم در آینده‌ای نزدیک دولت انقلابی خبرهای شیرینی را به مردم خواهد داد.

وی اضافه کرد: یکی از نتایج مقاومت، ناوگروه ۸۶ ارتش است، دشمن با ابزار رسانه‌ای خود نمی‌گذارد این خبر خوش به مردم برسد تا غرور ملی داشته باشند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: فرمانبرداری از فرمان مقام معظم رهبری معجزه می‌کند و این ناوگروه ۷۰ هزار کیلومتر دریانوردی را با اجرای فرمان رهبری پشت سر گذاشته و دور دنیا را فارغ از تحریم شدن توسط آمریکا طی کرده و از هرکجا که عبور کرده سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار نواخته است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پایان انتظار ۱۳ ساله ایران و امضا راه اندازی خطوط ریلی رشت به آستارا گفت: این امضا باعث می‌شود ایران به شاهراهی بزرگ تبدیل شود و راه آهن رشت- آستارا مسیر جهانی را برای ایران فراهم و تبدیل به نهمین گذرگاه مهم دنیا خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی جمعیت عنوان کرد: مردم وظیفه دارند افزایش جمعیت را با کاهش سن ازدواج انجام داده و از معیشت هراسی نداشته باشند و دولت نیز وعده خود را در واگذاری مسکن، خودروی و غیره محقق کند.

امام جمعه پردیس با اشاره به مشکلات مردم در شهرستان پردیس بیان کرد: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب که آرامش، جان، امنیت مردم را به خطر انداخته را در اولویت قرار دهیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: پارک‌ها برای آرامش و تفریح مردم ساخته شده اما سگ‌های بلاصاحب در این مناطق جولان می‌دهند و یا عده‌ای سگ‌های خود را در پارک‌ها به نمایش می‌گذارند.

وی اذعان کرد: مسؤولان تلاش بسیاری برای جمع‌آوری سگ‌ها کردند اما هرچه جمع‌آوری می‌کنند، جمعیت سگ‌ها کم نمی‌شود، زیرا سگ‌ها را در شهرهای دیگر رهاسازی می‌کنند، باید مجلس قانون درستی وضع کند تا مردم امنیت جانی داشته باشند.

امام جمعه پردیس با اشاره به گرانی کرایه‌های وسایل نقلیه عمومی گفت: این موارد بخصوص شلوغی نانوایی‌ها باید در اولویت مسؤولان قرار بگیرد و به تخلف در قیمت و کیفیت نان اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت تلاسلام حسینی اضافه کرد: کنترل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، رهن و اجاره مطالبه به حق مردم است و باید مسؤولان استانی، دولتی، مجلس به صورت جدی وارد این حوزه شوند و وعده‌هایی که دادند را عملی کنند تا مردم توسط عده‌ای از مافیا تحت فشار قرار نگیرند.

پیایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا