مزار شهدای بومهن با حضور مسئولان عطرافشانی و غبارروبی شد

مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای امام‌زاده سلطان مطهر(ع) بومهن با حضور مسوولان شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای امام‌زاده سلطان مطهر(ع) بومهن شامگاه سه‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس، عزت‌الله خانجانی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران، ابراهیم گرمابدری فرمانده سپاه پردیس، روسای ادارات و دیگر مسوولان شهرستان برگزار شد.

مسوولان پس از این مراسم با حضور در روستای گلخندان در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد شرکت کردند که با همخوانی گروه سرود مکبران مسجد اباالفضل(ع) و خاطره‌گویی برادر شهید نوشین همراه بود.

*تقدیم ۵ شهید از بومهن در عملیات بیت‌المقدس

ابراهیم گرمابدری فرمانده سپاه شهرستان پردیس طی سخنانی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، بر نقش شهدای دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر تاکید و اظهار کرد: شهر بومهن طی عملیات آزادسازی خرمشهر و عملیات بزرگ بیت‌المقدس، پنج شهید و چندین جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در دفاع مقدس گفت: همه دنیا در تمام حوزه‌ها پشت رژیم بعث عراق بودند چنانکه فقط در یک عملیات ۱۸ اسیر از کشورهای مختلف گرفتیم اما نتوانستند انقلاب را زمین‌گیر کنند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس بیان کرد: امروز خرمشهرها پیش رو است و در شرایطی هستیم که خرمشهرهای ما ذهن هموطنانمان است و حفظ ذهن جوانانمان را با جهاد تبیین در مسیر درست به مراتب از حفظ شهرها مهم‌تر است.

*دشمن جای حق و باطل را عوض کرده است

فرمانده سپاه پردیس با بیان اینکه جهاد تبیین مقابله با تحریف‌هایی است که دشمن ایجاد کرده، افزود: دشمن امروز در شرایط بسیار ناجوانمردانه سربازان انقلاب را به شهادت رسانده و جای حق و باطل را وارونه جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: دشمن تمام سرمایه‌های خود را برای از بین بردن ایمانی که شهدا با جانشان از آن حراست کردند را از جوانانمان بگیرند و تنها با جهاد تبیین، پیروی از ولی فقیه و راه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌توان جلوی این حجم از تهاجم را گرفت.

*نقش بصیرت شهدا در آزادسازی خرمشهر

بر پایه این گزارش حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این مراسم، ضمن تبریک روز پرافتخار آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: امروز در شهرستان پردیس برای عطرافشانی، غبارروبی و اهدای گل بر مزار شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای عملیات بیت‌المقدس حاضر شدیم و پس از آن نیز در مراسمی که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این عملیات برگزار شده بود شرکت کردیم.

وی گفت: شهدای عزیز عملیات بیت‌المقدس با افتخار، غرور فراوان و باعزت به فرمان امام راحل گوش فرا داده و این افتخار را خلق کردند و اگر آن‌ها این بصیرت را نداشتن قطعاً امروز وضعیت کشور ما این نبود و باید از این اتفاقات درس عبرت بگیریم.

امام جمعه پردیس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ امروز خرمشهرها در پیش داریم، تاکید کرد: تمام ما باید ببینیم دشمن کدام مناطق، ارزش‌ها و آرمان‌های ما را هدف قرار داده و به دنبال فتح کردن آن‌ها بوده، و چه بسا تا حدودی در آن بخش تاثیرگذار بوده است.

حسینی افزود: ما باید ارزش‌ها و آرمان‌های خود را شناخته و راه نفوذ دشمن را ببندیم و اگر احیاناً تا حدودی موفق بوده این ارزش‌ها و آرمان‌های ما را مانند باز پس‌گیری خرمشهر، پس بگیریم.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: در مباحث خرمشهر اقتصادی، دشمن به صورت جدی تلاش می‌کند وابستگی ملت ایران را به خود و مسائل اقتصادی، فرهنگی بیش‌تر کرده و حتی در مباحث دینی و مذهبی ما نیز ورود کرده است.

وی تصریح کرد: شهدای جوان ما در سنین ۱۴ تا ۲۵ سال به جبهه‌های جنگ رفته و این عزیزان بودند که کشور جوانان، متدین، غیرتمند، پراحساس، پر انرژی ایران را شکل داده و هشت سال دشمن را از خاک کشور بیرون راندند.

*کشور باید جوان بماند

حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها تربیت جوانان خرمشهری را در اولویت خود قرار بدهند، ابراز کرد: امروز دشمن هدف جدید خود را پیدا کرده و آن نیز سالمندسازی کشور است و ما نباید بگذاریم این اتفاق رخ بدهد و به صورت جدی تلاش کرده تا کشور ما جوان بماند زیرا جوانان این کشور هستند که همیشه افتخارآفرینی کرده و دشمنان را ناکام گذاشتند.

امام جمعه پردیس در خصوص وظیفه مسوولان در زنده نگه داشتن یاد شهدا، اذعان کرد: مسوولان باید با تمام وجود جهاد کرده و وظیفه دارند تمام تلاش خود را به کار برده و نگذارند دشمن پیروز این جنگ اقتصادی و معیشتی شود.

وی ادامه داد: شهدا و رزمندگان ما خرمشهری که دشمن تصرف کرده بود را پس گرفتند و امروز مسئولین باید از این واقعه درس گرفته و راه نفوذ دشمن را ببندند.

حسینی اضافه کرد: وظیفه امروز مسوولان خدمت به مردم است زیرا شهدا در آن زمان با ایستادگی خود راه نفوذ دشمن را بستند و مسئولان نیز با جهاد و تلاش‌های شبانه روزی خود باید راه نفوذ را بسته و به مردم خدمت کنند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: خدمت به مردم و با عزت نگه داشتن، تکریم و خدمت کردن، کشور را از بسیاری از خطرات و مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد نجات می‌دهد و این وظیفه مسوولان است تا رفاه، تکریم، و آرامش بیش‌تری را به مردم بدهند و با این کار دست دشمن را از کشور کوتاه خواهیم کرد.

در پایان این مراسم و پس از مداحی محسن طهماسبی، از ۵ خانواده معظم شهدا و سه نفر از جانبازان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا