افتتاح مرکز اقامتی و بهبودی بانوان درگیر مصرف مواد مخدر در شهرستان پردیس

مرکز اقامتی و بهبودی بانوان درگیر مصرف مواد مخدر در شهرستان پردیس «مهر مادر» افتتاح شد.

به گزارش صبح پردیس، مرکز اقامتی و بهبودی بانوان درگیر مصرف مواد مخدر شهرستان پردیس شامل بخش هایی از جمله اقامتگاه، کلینیک درمانی و بازپروی و آزمایشگاه باحضور با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان شهرستانی در منطقه سیاه سنگ شهر پردیس افتتاح شد.

*مولاوردی: ۱۰ درصد معتادین کشور بانوان هستند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۱۰ درصد معتادین کشور بانوان هستند.
شهیندخت مولاوردی، در حاشیه افتتاح مرکز اقامتی و بهبودی بانوان درگیر مصرف مواد مخدر در شهرستان پردیس «مهر مادر» در منطقه سیاه سنگ شهرستان پردیس با بیان اینکه بانوان، ۱۰۰ درصد معتادین کل کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: هم برای پیشگیری و درمان این بانوان نیاز به توسعه چنین مراکزی داریم.

وی افزود: با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و با رویکرد اجتماع‌محور سازمان بهزیستی، امیدواریم شاهد توسعه این مراکز به‌ویژه مراکز مراقبت‌های بعد از خروج از مراکز درمان و یا مراکز میان راهی باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: مراکز میان راهی نقش مهمی بر عدم بازگشت این افرادی که درمان شده‌اند، دارند.

ملاوردی با تأکید بر همراهی همه نهادهای دخیل در درمان و پیشگیری اعتیاد بانوان در توسعه این مراکز پیشگیری، درمانی و میان راهی گفت: بانوان نقش عمده‌ای در تحکیم بنیان خانواده دارند.

*رییس سازمان بهزیستی کشور: ۶۰ هزار زن معتاد طی سال ۹۵ در مراکز ترک اعتیاد درمان شدند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶۰ هزار زن معتاد طی سال ۹۵ در مراکز ترک اعتیاد درمان شدند.
انوشیروان محسنی بندپی، در حاشیه افتتاح مرکز بهبود و بازخوانی بانوان با اختلال مصرف مواد مخدر « مهر مادر» با بیان این که این مرکز ششمین مرکز، نگهداری- اقامتی ماده ۱۵ زنان است که در استان تهران راه اندازی می شود، افزود: با توجه به اهمیت زنان در رشد، تکامل و پایداری خانواده باید به این قشر توجه ویژه شود.

وی افزود: با توجه به آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، حدود ۱۰ درصد جامعه معتادین، زنان هستند و لذا ما بر گسترش این مراکز تاکید داریم و سیاست ما در مرحله اول این است که این مراکز از استانداردهای لازم برخوردار باشند، از کادر تخصصی، علمی و کارشناسی قوی برخوردار باشند و شرایطی فراهم شود تا برگشت این بانوان معتاد به شرایط اعتیاد به حداقل برسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که در کنار نگهداری این افراد، فرزندان آن ها را نیز نگهداری کنیم.

وی با بیان این که اولویت سازمان بهزیستی با پیشگیری است، گفت: مرحله بعد اولویت با درمان است و در بخش درمان نیز تایید بر درمانی فراتر از سم زدایی و متادون درمانی داریم و بر روی اجتماع پذیری و توانمندسازی این افراد کار کنیم و در مرحله سوم بحث اشتغال، حرفه آموزی، حمایت های مالی و مسکن آن ها را در دستور کار داریم و در پی این امر هستیم که این عزیزان به جامعه بازگردانده شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۰۰ مرکز مرتبط با اعتیاد بانوان و ۱۲۰۰ مرکز مرتبط با اعتیاد آقایان در کشور وجود دارد که هنوز جا داریم که مراکز بانوان را در سطح کشور گسترش دهیم.

محسنی بندپی با بیان این که بیش از ۶۰ هزار نفر از بانوان معتاد در سال ۹۵ در سطح کشور به صورت چرخشی در این مراکز تحت درمان بوده و مرخص شده اند، گفت: برخی کمپ های غیر مجاز در سطح کشور فعالیت می کنند که پروتکل های مورد نیاز برای این امر را ندارند که باید نسبت به قانونمند کردن آن ها اقدام شود.

*بسته‌های آموزشی تهیه‌شده برای پیشگیری از اعتیاد بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد

علی اعتماد خواه رییس اداره بهزیستی شهرستان پردیس در حاشیه این افتتاح بر تفاوت‌های پژوهش زنان تأکید کرد و اظهار کرد: با توجه به رشد اعتیاد در زنان و کاهش سن اعتیاد در بین آنها باید از ظرفیت‌های این مراکز برای شناسایی تفاوت‌های اعتیاد در زنان و کودکان استفاده کرد.

وی افزود: بسته‌های آموزشی تهیه‌شده برای پیشگیری از اعتیاد بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا