با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛

مرکز تخصصی نیکوکاری بانوان مهر مریم پردیس افتتاح شد

مرکز نیکوکاری و حمایتی ویژه بانوان مهر مریم پردیس ظهر امروز با حضور مسئولان استانی آغاز بکار کرد.

به گزارش صبح پردیس، ظهر امروز با حضور مسئولان کمیته امداد امام خمینی در استان تهران، عضو شورای عالی شهرستان پردیس در شورای استان و مسئولان اولین مرکز تخصصی نیکوکاری مهر مریم جهت حمایت و توانمندسازی بانوان شهرستان پردیس افتتاح شد.

در این مراسم محمدهادی سیف معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران ضمن تشکر از افسانه خوارزمی به‌عنوان مدیر تنها کلینیک مددکاری شهرستان پردیس و مؤسس مرکز نیکوکاری مهر مریم و فعالیت‌های گسترده ایشان در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانواده گفت: در حال حاضر ۵۱ مرکز نیکوکاری در سطح استان تشکیل‌شده که مهر مریم سومین مرکز تخصصی بانوان و تنها مرکز حمایتی بانوان در شهرستان پردیس محسوب می‌شود.

وی افزود: ۸۰ درصد پرونده های کمیته امداد مختص بانوان آسیب دیده و زنان سرپرست خانوار است که با توجه به وجود پرونده های متعدد این قشر در شهرستان تشکیل و فعالیت چنین مرکزی ضرورت داشت.

سیف تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از همه نظر آماده حمایت از بانوانی است که تحت پوشش این مرکز نیکوکاری قرار می‌گیرند و بطور ویژه در بحث اشتغال و موارد خاص کمک های لازم را انجام خواهد داد.

حمایت از بانوان تحت پوشش مرکز نیکوکاری مهر مریم پردیس

سیف با اشاره به آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان تهران گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان درآمد صدقات است که اگر تقسیم بر همین ۱۳۰ نفر کنیم چیزی حدود ۲۵ هزار تومان سهم هر نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در کمیته امداد امام خمینی خیرین زیادی داریم که در بحث اعطای تسهیلات موردی، ایتام و محسنین به کمیته کمک می‌کنند.

این مقام مسئول در کمیته امداد استان تهران یادآور شد: ۶۰ میلیارد تومان درآمد کمیته امداد از کمک خیرین در استان تهران است که مستقیم به حساب خود ایتام واریز می‌شود.

وی افزود: ۸۰ درصد پرونده‌های کمیته امداد مختص بانوان آسیب‌دیده و زنان سرپرست خانوار است که با توجه به وجود پرونده‌های متعدد این قشر در شهرستان تشکیل و فعالیت چنین مرکزی ضرورت داشت.

سیف تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از همه نظر آماده حمایت از بانوانی است که تحت پوشش مرکز نیکوکاری مهر مریم پردیس قرار می‌گیرند و به‌طور ویژه در بحث اشتغال و موارد خاص کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

هیچ مرکز مردم نهادی از پردیس ثبت ملی نشده است

محمد قانبیلی نماینده شورای استان در سازمان‌های مردم‌نهاد استان تهران و نماینده شورای عالی ضمن تبریک هفته وحدت با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از پایه‌های مهم در بحث مدیریت هستند، گفت: نقد رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و همکاری با مراکز و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار مؤثر است.

وی با بیان این سؤال که چرا هیچ انجمن مردم نهادی در شهرستان پردیس ثبت ملی نشده است، گفت: من به‌عنوان نماینده شورای عالی از رسانه‌ها درخواست دارم با اطلاع‌رسانی‌های دقیق خود در پیشبرد اهداف والای انسانی، مراکز نیکوکاری را حمایت کنند.

مرکز مهر مریم پردیس تنها مرکز حامی بانوان سرپرست خانوار

افسانه خوارزمی مدیر مرکز نیکوکاری مهر مریم نیز در پایان این مراسم با اشاره به وجود یک هزار بانوی سرپرست خانوار در پردیس، گفت: زنان سرپرست خانواده و آسیب‌دیده، تحت پوشش مرکز مهر مریم قرار خواهند گرفت و با کمک کمیته امداد و خیرین شهرستان در جهت توانمندسازی این افراد آموزش‌های گوناگون در این زمینه داده خواهد شد و در رشته‌های مختلف دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کلینیک مددکاری خوارزمی گفت: دوره‌های تاب‌آوری ویژه بانوان در پردیس بسیار مؤثر بوده و کمک بزرگی به وضعیت روحی و روانی بانوان خواهد داشت و امیدواریم با حمایت‌های خیرین بتوانیم دوره‌های بیشتری را در سطح شهرستان از طریق مرکز مهر مریم برگزار کنیم.

مدیر مرکز نیکوکاری مهر مریم گفت: نخستین اقدام مهر مریم دوره‌های مهارت زندگی است که در این دوره‌ها بانوان تحت پوشش با فعالیت‌های این مرکز آشنا خواهند شد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا