مرحله دوم آزاد سازی اراضی باغی و زراعی شهرک تماشای پردیس انجام شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در راستای سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حفظ و حراست اراضی زراعی و باغی مرحله دوم تخریب ساخت و ساز غیر قانونی و آزاد سازی منطقه دیار تماشا در این شهرستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، حسن دالوند در حاشیه تخریب و آزاد سازی اراضی کشاورزی شهرک دیار تماشا در شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله اول با دستور مقام قضایی ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی در تاریخ ۲۰ دی ماه سالجاری انجام شد.

وی افزود: مرحله دوم تخریب این منطقه که درون آن دیوار چینی، جدول گذاری ، خیابان کشی ،ساخت آلاچیق و تسطیح های انجام گرفته بود از صبح امروز یکشنبه در حال اجرا و انجام است، برخی از مالکان برای تخریب سنگ چینی های انجام شده اعلام آمادگی کردند و با توجه به نزدیک شدن به ایام مبارک دهه فجر این فرصت برای تخریب در اختیار آنها قرار داده شد.

دالوند از برگزاری گشت های مشترک مستمر و هفتگی خبر داد و اظهار داشت: با مشارکت بخشداری گشت های مشترک هر هفته در این محدوده برای نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی برگزار خواهدشد، با متخلفان برخورد قانونی و قضایی می شود و بی هیچ چشم پوشی با تغییر کاربری اراضی در دیار تماشا برخورد قانونی کردیم، کاربری اراضی دیار تماشا تنها برای احداث گلخانه و باغ است و با سایر موارد برابر قانون برخورد می شود.

این مسئول با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان از ساخت باغ، گلخانه و آبیاری قطره ای با هدف صرفه جویی در مصرف آب حمایت می کند، توضیح داد: دولت به ازای هر هکتار ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار مالکان زمین ها با کاربری کشاورزی قرار می دهد، با توجه به بحران کم آبی و با هدف بهینه سازی و مدیریت مصرف آب جهاد کشاورزی در راستای اجرای سیاست های دولت از سیستم نوین آبیاری قطره ای برای اراضی کشاورزی در دیار تماشا و سایر نقاط شهرستان حمایت می کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: متقاضیان تسهیلات بلاعوض با مراجعه به جهاد تشکیل پرونده بدهند برای احداث باغ و گلخانه در دیار تماشا به آنها کمک می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا