مراسم «یار مهربان» با تجلیل از اهالی قلم در شهرستان پردیس برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی آیین «یار مهربان» با دعوت و تجلیل از اهل قلم در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، در فرهنگسرای مهر شهر بومهن شامگاه چهارشنبه از ۳۰ نفر از نویسندگان، مولفان و مترجمان شهرستان توسط فرمانداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و بخشداری بومهن تقدیر و تجلیل شد.

امام جمعه شهرستان پردیس در حاشیه برگزاری این آیین اظهار داشت: تجلیل از اهل قلم و کسانی که می توانند در جامعه ما نقش ارزشمندی داشته باشند در هفته کتاب کار ارزشمندی است که بر ذهن نوجوانان و جوانان اثر می گذارد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی ادامه داد: اهل قلم پل ارتباطی روایتگری از گذشته تا به امروزو آینده هستند و با هنر روایت گری خود می توانند مانع از اثر بخشی روایتگری هدفمند دشمن برای نوجوانان و جوانان ما باشند.

وی ادامه داد: امروز با وجود فضای مجازی نباید از کتاب غافل باشیم ، فضای مجازی امروز تنه به تنه کتاب پیش می رود و در این راستا نباید از نویسندگی غافل باشیم و با سرمایه گذاری و تبلیغ کتابها را به روزرسانی کنیم تا از فضای مجازی در حوزه کتاب و نویسندگی عقب نمانیم.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: کتاب باید جای نوشته های غیر اصولی در فضای مجازی را بگیرد و از فضای مجازی برای تبلیغ کتاب بیشتر استفاده کنیم.

*بخشداری بومهن حامی نویسندگان است

بخشدار بومهن در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بخشداری بومهن از نویسندگانی که آثار آماده چاپ داشته باشند و همچنین برای چاپ اثر خود مشکلی دارند پس از معرفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حمایت می کند.

رضا راد یکتا گفت: در حوزه کتاب و اصحاب قلم که کار تبیینی منظومه های فکری را دنبال می کنند و به جامعه انتقال می دهند وظیفه حمایتی داریم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت اهل قلم برای الگو سازی و هویت سازی در سطح شهرستان استفاده شود، توضیح داد: با الگو سازی و معرفی اهل قلم در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در طی سال و نه محدود به هفته کتاب از ظرفیت اهل قلم استفاده کنیم تا با معرفی هر چه بیشتر اهل قلم شاهد رونق و شکوفایی در حوزه کتاب و کتاب خوانی باشیم.

بخشدار بومهن گفت: در حوزه کتاب با استانداردها فاصله داریم، ظرفیت های کتابخانه ای خوبی در شهر بومهن با ذخایر ارزشمند داریم که از ظرفیت آنها استفاده نمی شود و با هدف افزایش سرانه مطالعه باید برای معرفی این مراکزفاخر فرهنگی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: حمایت و معرفی اهل قلم باید به طور ویژه دنبال شود و از فضای مجازی به عنوان یک ابزار مناسب برای کتابخوانی حقیقی و فیزیکی و معرفی کتاب ها استفاده کنیم.

*آیین «یار مهربان» با هدف برای انس بیشتر شهروندان با کتاب برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان پردیس گفت: به مناسبت هفته کتاب ، آیین «یار مهربان» با هدف انس و الفت بیشتر شهروندان با کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای مهر شهر بومهن برگزار شد.

حجت الاسلام مجید عبدالهی به خبرنگار ایرنا گفت: در این مراسم از ۳۰ مولف ومترجم برجسته شهرستان که برخی از آنها بیش از ۱۰ عنوان اثر چاپی داشتند تقدیر و تجلیل شد.

وی ضمن تقدیر از ظفر پورابراهیم فرماندارشهرستان پردیس، اظهار داشت: این مراسم با تاکید و حمایت فرماندار با هدف حمایت از مولفان ومترجمان شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان پردیس گفت: هر قدر شهروندان با مجموعه های نوشتاری و کتاب مانوس بشوند اثرات زیبای اجتماعی آن را در جامعه خود می بینیم و شاهد تغییرات مثبت در حوزه فرهنگ و رفتارهای اجتماعی خواهیم بود.

عبدالهی با اشاره به حمایت‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهل قلم در شهرستان، توضیح داد: یکی از روش های حمایت‌ی ما خریداری کتاب از مولفانی هست که برای نخستین بار کتابی را تالیف و به چاپ رساندند و در سال گذشته از ۳ مولف با خرید کتاب حمایت شد.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع و سبک و سیاق آثار چاپ شده از مولف خریداری می شود و در برخی موارد از نویسندگان اثر اول تا صد عنوان کتاب نیز خریداری شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت بخشداری بومهن از مولفان ، توضیح داد: بخشدار بومهن با همراهی امام جمعه در این مراسم وعده دادند که از مولفانی که کتاب آنها به مرحله چاپ نرسیده برای به چاپ رسیدن کتاب حمایت کنند تا مولف از منافع چاپ بهره مند بشودو منافع حاصله به مجموعه دیگری واگذار نشود.

عبدالهی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد که از مولفان با خرید آثار حمایت کند و به نویسندگان شهرستان توصیه می شود که آثار خود را به ما معرفی کنند تا مورد حمایت مجموعه ارشاد قرار بگیرند.

*تجلیل از خبرنگار ایرنا بابت تالیف سه عنوان

در این آیین رونمایی از کتاب تبیین سواد رسانه، همنوازی سنتور و تنبک، نقد و بررسی وضعیت کتاب خوانی برگزار شد و از اشرف پورمند خبرنگار ایرنا در شهرستان پردیس بابت تالیف ۳ عنوان کتاب ترجمه در حوزه تغذیه کودک به همراه ۲۹ نفر از اهل قلم درسطح شهرستان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا