مراسم معارفه مسئولین و کارشناسان نواحی چهارگانه شهرداری بومهن برگزار شد

با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهری، مسئولین وکارشناسان نواحی چهارگانه شهرداری معارفه واحکام هرکدام از کارکنان ابلاغ گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری بومهن، در این مراسم که از ساعات اولیه صبح آغاز شد، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و سپس معاونین فنی عمرانی و خدمات شهری، هرکدام با ارائه توضیحاتی، اهداف کلی و ساختار نواحی شهرداری بومهن را تشریح کردند.

سپس شهردار بومهن ضمن تبریک ایام میلاد باسعادت امام هشتم حضرت رضا (ع)، ناحیه محوری را از راهبردی ترین و اساسی ترین موضوعات در مدیریت شهری جدید شهر بومهن، خواند.

رضازاده با ذکر حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه به خدا خوشبین باشیم زیرا هرچه به خدا خوشبین باشیم، خدا نیز با ما همراه خواهد بود، همکاران رابه توکل و تلاش در راه رضای خدا دعوت کرد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری با توجه به شرایط و اقتضای خدمت در این شهر، موضوع ناحیه محوری شدن خدمات را پیش بینی نموده است و امیدواریم با تلاش شما همکاران در راستای نیل به اهداف بتوانیم رضایت شهروندان و به دنبال آن رضایت خدای متعال راجلب کنیم.

شهردار بومهن سپس اهداف حوزه ی ناحیه محوری را به شرح زیر تشریح نمود:

۱.اولین هدف ارائه خدمات ناحیه محور، تمرکز زدایی خدمات است که با اجرای طرح فوق، خدمات از ستاد و ساختمان اصلی شهرداری جدا شده و شهرداری با حضور در محلات مطمئنا نتیجه مطلوبتری را بدست خواهد آورد.

۲.دومین هدف ارائه خدمات محله محور است که میتواند تحقق اصل مدیریت محله باشد، چنانکه عناصر اصلی محله شامل:مساجد، هیئات، پایگاههای بسیج، نهادهای اجتماعی و مشارکت آنان، استعدادهای بالقوه خدمت رسانی توسط ناحیه ها تبدیل به بالفعل شده و همانا تعلق خاطر شهروندان به محل زندگی خود میتواند بازوی توانمندی برای مدیریت شهری باشد.

۳.سومین هدف، افزایش بهره وری و مدیریت منابع هم از لحاظ انسانی و هم از لحاظ ماشین آلات است.

۴.چهارمین هدف، افزایش رضایت مندی شهروندان از خدمات حوزه مدیریت شهری است. به اینصورت که مردم مشکلات و مسائل خود را به اولین محل و مامن خدمت رسانی که همان ناحیه بوده عنوان کنند. لذا بسیار مهم است که ناحیه ها که خط مقدم خدمت رسانی هستند، ضمن رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، با خوش رویی با مراجعین برخورد نموده و رضایت شهروندان راجلب نمایند.

۵.پنجمین هدف از تحقق حوزه خدمات ناحیه محوری ، تسهیل در ارائه خدمات و بالابردن کیفیت خدمات عمرانی و خدمات شهری خواهد بود.

۶.ششمین هدف توسعه مشارکت است. مردم میتوانند به مجموعه مدیریت شهری بهترین پیشنهادها را ارائه نموده و هم بهترین ناظر در ارائه عملکرد باشند.

۷.از دیگر نتایج مطلوب و مثبت طرح ناحیه محور، کاهش بروکراسی های اداری است. به عبارت دیگر با ارتباط مستقیم مردم با ناحیه از اتلاف وقت مردم جلوگیری شده و پروسه خدمات رسانی خیلی سریعتر انجام میشود.

در ادامه جلسه، شهردار بومهن ضمن تشریح برخی از وظایف مسئولین و کارکنان نواحی، نظارت بر عملکرد پیمانکاران را نیز یکی از مهمترین وظایف نواحی عنوان کرد .

رضازاده در خصوص رصد وقایع حوزه استحفاظی نواحی گفت: مسئولین نواحی باید آگاهترین و مطلع ترین فرد با حوزه خود باشند و همچنین در مواقع اضطرار قابل دسترس ترین فرد که باید پاسخگوی حوزه خود باشند.

در پایان این مراسم احکام مسئولین نواحی و ناظران عمرانی هر ناحیه به ایشان ابلاغ گردید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا