مراسم بزرگداشت روز مهندس در پردیس برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز مهندس به‌همت خانه آموزش و توانمندسازی درشهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مراسم بزرگداشت روز مهندس به‌همت خانه آموزش و توانمندسازی در شهرستان پردیس باحضور مسئولان در سالن اجتماعات شهرداری شهر پردیس برگزار شد.

عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام‌ مهندسی استان تهران گفت: امروز مهندسان باید مسؤولیت‌شناسی اجتماعی داشته باشند؛ چراکه دست‌اندرکاران توسعه هستند.

حیدر جهانبخش عصر امروز در مراسم روز مهندس در پردیس اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) الگوی مدیریتی را از خود به‌ جای گذاشتند که چهار رکن در خود دارد.

وی گفت: رکن اول ایمان به خدا، که امام راحل نهضت اسلامی را با آن آغاز کردند، دوم ایمان به هدف، سوم ایمان به راه و روش و در آخر ایمان به مردم بود.

عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام‌ مهندسی استان تهران افزود: تمام این چهار رکن و ایمان به اقشار مختلف توسط امام راحل برای رسیدن به انقلاب بسیار کارگشا بود.

جهانبخش ادامه داد: امروز اگر بتوانیم الگوهای مدیریت را در تمام شاخه‌های مهندسی را در ابعاد تخصصی، حرفه‌ای، سرمایه‌ای و … که یکی از ارکان آن تکیه به جامعه است را به نتیجه برسانیم در این صورت موفقیت به دست آورده‌ایم.

وی اضافه کرد: روز گذشته یکی از مسؤولان بزرگ در سخنرانی خود داد زدند و گفتند ما با زوال اجتماعی روبه‌رو هستیم و متأسفم که این اولین خبر رسانه‌های بیگانه و چماقی بر سر مهندسان بود.

عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام‌ مهندسی استان تهران با تأکید بر مسؤولیت‌شناسی اجتماعی مهندسان تصریح کرد: اگر دنیا در مدیریت مختلف جامعه چه در سطح کشور، اقتصاد، سیاست، اجتماع و … که آن را به‌عنوان ان.جی.او می‌شناسیم پیش‌رفته است به این دلیل است که ما بتوانیم از طریق توانمندی خود فعالیت‌های اجتماعی کار را به‌پیش ببریم، تا از جامعه جدا نشویم در این صورت ارزش مهندسی درک می‌شود.

جهانبخش‌ اظهار کرد: تمام چهار عنصر حضرت امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و خداوند در قرآن مجید ما را به عمران و آبادانی تشویق کرده‌اند.

وی مهندسان را دست‌اندرکاران توسعه نامید و گفت: باید مسؤولیت اجتماعی خود را انجام دهیم و با این راه و روش واژگان متعدد و جدیدی ایجاد می‌شود، که اخلاق مهندسی یکی از این واژگان است.

*پردیس به بهشت فناوری شهرستان‌های استان تهران تبدیل شود

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: پردیس باید به بهشت فناوری شهرستان‌های استان تهران تبدیل و تمام مسائل فرهنگی، ورزشی، تفریحی، اشتغال و … در آن به کار برده شود.

سعید غفوری عصر امروز در مراسم روز مهندس در پردیس اظهار داشت: بنده نزدیک دو سال است که ساکن پردیس هستم و حس تعلق خاصی به این شهر پیدا کرده‌ام که این در پیشرفت کار در بخش‌های مختلف تأثیرگذار است.

وی گفت: پردیس قابلیت‌های بسیار زیادی در کارهای عمرانی دارد و امیدوارم برآیند کارهای مهندسی در پردیس را انسان‌محور انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ضمن بیان اینکه کارهای فیزیکی شهر را با مشارکت مردم و بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود، افزود: روز گذشته بازگشایی پاکت‌های سرمایه‌گذاری اولین مرحله از نشست سرمایه‌گذاری را داشتیم و اولین میوه از درخت بخش خصوصی در تکمیل محلات مسکن‌های مهر و همچنین شهر پردیس انجام شد.

غفوری ادامه داد: با این اقدام به جمع‌بندی پایانی نزدیک شدیم تا در مرکز محلات دنا، الوند، سهند و تکمیل محله سبلان که در آن دو مدرسه، یک پارک، مسجد، درمانگاه، فضای ورزشی فضای سبز و تفریحی تکمیل شود.

وی اضافه کرد: به امید خدا در شهر پردیس به‌غیراز این چهار مرکز محله دو مجتمع تجاری دیگر در محله چهار فاز دو و با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: در فاز ۱۱ پس از اجرای محلات ایران‌شهر و آرمان‌شهر محله‌های فولادشهر و زرین‌شهر، یاس و … به‌زودی تکمیل می‌شود تا کاستی‌هایی که در بحث ارائه خدمات اجتماعی وجود داشت را از بین ببریم.

غفوری اظهار کرد: در این پکیج فرهنگی، سرای محله، مراکز فرهنگی محلات را اجرا کنیم تا جامعه‌ای پایدار و پویا را داشته باشیم.

وی ضمن تبریک روز مهندس به‌تمامی مهندسان متعهد، متخصص و دلسوز، گفت: تخصص و تعهد مکمل هم هستند تا کارها به‌صورت کامل و درست انجام شود و مهندسان تمام این فاکتورها را با هم دارند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: امیدوارم با همکاری تمام مسؤولان دستگاه‌ها، کارها را انجام دهیم و با کمک هم شهر و شهرستانی خوب را ایجاد کنیم.

غفوری ادامه داد: باید پردیس را به بهشت فناوری شهرستان‌های استان تبدیل کنیم و تمام مسائل فرهنگی، ورزشی، تفریحی اشتغال و … را در آن به کار ببریم.

وی با اشاره به تحلیل اشتباه برخی روزنامه‌ها از صحبت‌های وی اظهار کرد: در جلسه‌ای عنوان کردم برخی بنگاه‌های استارتاپی را با کمک مردم شکل بدهیم و در کنار آن می‌توانیم ۹۰۰ میلیارد تومان خدمات روبنایی، زیربنایی، تفریحی، ورزشی و … انجام دهیم اما در اخبار تحلیلی اشتباه کردند که قابل تأمل است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا