با هدف ارتقاء یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی اکوسیستم ناحیه نوآوری پردیس؛

مراسم اتصال پارک فناوری پردیس و دانشگاه آزاد ناحیه نوآوری پردیس انجام شد

اکوسیستم پارک فناوری پردیس و دانشگاه آزاد ناحیه نوآوری پردیس در مراسمی با حضور مسئولان معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد به یکدیگر متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، با هدف یکپارچه‌سازی اکوسیستم ناحیه نوآوری پردیس، مراسم اتصال فیزیکی پارک فناوری پردیس و دانشگاه آزاد ناحیه نوآوری پردیس با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مهدی صفاری نیا ر ئیس پارک فناوری پردیس، محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و محمدجواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد استان تهران و جمعی از مسئولین شهر پردیس امروز انجام شد.

این مراسم به منظور اجرایی‌سازی مفاد موافقت‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس دانشگاه ناحیه نوآوری پردیس و در راستای هم‌افزایی، اشتراک‌گذاری منابع و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توانایی نوآوری و فناوری علمی، آموزشی و پژوهشی اکوسیستم پارک و دانشگاه برای ایجاد الگوی کارآمد از ارتباط صنعت، دانشگاه و فناوری انجام شد.

به گفته طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد یکی از اهداف اتصال این دو ناحیه به یکدیگر برقراری تعامل مستمر با صنایع برای کاربردی کردن محتوای آموزشی دانشگاهها آزاد است تا دانشجویان همزمان با تحصیل با فراگیری آموزش هایی مبتنی بر حل مساله برای ورود به محیط کار نیز آماده شوند.

وی همچنین با اشاره به پتانسل قابل توجه دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: چنانچه این پتانسیل در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری به کار گرفته شود، کشور از عواید آن برخوردار خواهد شد.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین از نمایشگاه دستاوردهای پارک فناوری پردیس و دستاوردهای ناحیه نوآوری دانشگاه آزاد نیز بازدید کردند. همچنین از طرح توسعه دانشگاه آزاد واحد فناور، نوآور و کارآفرین پردیس پس از اتصال به پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

پارک فناوری پردیس با دارا بودن بیش از 400 شرکت فناور و اشتغال 7000 نیروی تحصیل‌کرده با ابعاد عملیاتی 90 هکتار و دانشگاه آزاد واحد ناحیه نوآوری پردیس با بیش از 5000 دانشجو در وسعت 25 هکتار، زمینه فعالیت صدها شرکت فناور جدید را فراهم خواهند آورد. براساس این توافقنامه دانشگاه فوق تبدیل به دانشگاه بین‌المللی برای حضور دانشجویان خارجی و شرکتهای استارتاپی آنان خواهد شد. همچنین امکان اقامت دانشجویان خارجی و تیم‌های استارتاپی در بخش خوابگاهی دانشگاه در آینده فراهم می‌شود. از دیگر موضوعات این موافقت‌نامه می‌توان به راهبردهای نوین در آموزش دانشگاه، ایجاد مدرسه کسب‌و‌کار بین‌المللی، ایجاد مرکز آموزش زبان‌های خارجی، راهبرد نوین در حوزه معماری و فضای کالبدی دانشگاه و سایر برنامه‌های مربوط به حوزه تجاری‌سازی و نوآوری اشاره کرد. بخشی از فضای دانشگاه جهت ایجاد سراهای نوآوری و استقرار شرکتهای فناور تخصیص یافته است.

گفتنی است با برداشته شدن دیوار و اتصال فاز 2 و فاز 3 پارک فناوری پردیس و دانشگاه آزاد ناحیه نوآوری پردیس، مسیر تردد دانشجویان و اعضاء هیات علمی به پارک در جهت استفاده از زیرساخت‌های فناوری و نوآوری و امکانات خدماتی-رفاهی پارک و کارکنان شرکت‌های عضو پارک به فضای دانشگاه در جهت استفاده از خدمات آموزشی و پژوهشی تسهیل خواهد شد.

همچنین دانشجویان امکان حضور در شرکتهای فناور پارک را برای گذراندن دوره‌های کارآموزی، اشتغال، تعریف پایان‌نامه های کاربردی و گذراندن دوره‌های آموزشی تکمیلی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا