تحصیل ۵۰ طلبه در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس گفت: در سال تحصیلی جدید، ۵۰ طلبه پایه یک و دو حوزه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل خواهند بود.
به گزارش صبح پردیس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رحمانی، با اشاره به تدابیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس استان تهران برای سال تحصیلی 96-95 اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید به‌عنوان دومین سال فعالیت این مدرسه علمیه، حدود 31 طلبه پایه یک حوزه را بعد از مراحل آزمون و گزینش، پذیرش کردیم و البته طلابی هم در پایه دو مشغول به تحصیل خواهند بود.
وی افزود: در سال تحصیلی 95-94 به‌عنوان اولین سال فعالیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس، تنها هشت طلبه پایه یک حوزه در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند که همه آنان امسال در پایه دو حوزه مشغول به تحصیل خواهند بود.
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس استان تهران، افزود: باوجود 31 طلبه پایه یک حوزه که امسال در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل خواهند شد و 8 طلبه‌ای که از سال گذشته در این مدرسه بودند و امسال پایه دو را می‌گذرانند و همچنین پذیرش چند طلبه پایه دو دیگر، مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) در سال تحصیلی 96-95، با حدود 50 طلبه، فعالیت خود را پیگیری خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کار تدریس این 50 طلبه پایه‌یک و دو مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس استان تهران را، پنج تن از اساتید به عهده خواهند داشت.
رحمانی در ادامه سخنان خود بابیان این‌که مسئولان باید به ساخت و تجهیز مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور اهمیت بیشتری دهند، گفت: شهرستان پردیس استان تهران شامل سه شهر بومهن، پردیس و جاجرود که برای دو سال آینده آن پیش‌بینی جمعیتی حدود 500 هزار نفر شده است، مدرسه علمیه‌ای به غیر از مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهر پردیس ندارد، حال‌آنکه از 20 سال پیش تاکنون، بسیاری از مردم در شهر پردیس زندگی می‌کنند؛ شهر بومهن نیز که قدمتی چند صد ساله دارد و همواره مردمانی در آن زندگی کرده‌اند.
وی افزود: برخی از مسئولان مربوطه، در ساخت‌وساز شهرها و شهرک‌ها، دائما می‌پرسند فلان تعداد پارک می‌خواهیم و … که البته این کار بسیار خوب است و حتماً هم باید انجام شود، اما شاید یک‌بار هم دغدغه ساخت یک مدرسه علمیه را نداشته باشند.
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس  گفت: اگر مسئولان به ساخت‌وساز شهر و یا شهرک‌های جدید اقدام می‌کنند، باید به وجود مدرسه علمیه در آن مناطق اهتمام داشته باشند، چراکه مدرسه علمیه، جزء سرمایه‌های آن منطقه محسوب شده و می‌تواند در پیشبرد بسیاری از امور فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، مؤثر باشد.

لازم به ذکر است؛ آدرس مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان پردیس، ابتدای شهر بومهن، بلوار امام خمینی(ره) سمت چپ بلوار شهید صارمی، مجتمع قائم(عج) طبقه سوم می‌باشد.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا