مترو پردیس نوبنیاد بهترین مسیر است/ مترو پردیس در اولویت نخست شهر پردیس

مترو پردیس اولویت نخست شهر پردیس است و به اعتقاد شهردار پردیس، بهترین مسیر مترو پردیس نوبنیاد است.
به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله شهردار پردیس با اشاره به اینکه مترو پردیس، اولویت نخست در شهر پردیس است، اظهار کرد: با احداث مترو تهران پردیس، جابجایی از بین این دو شهر به‌سادگی انجام می‌شود که با تکمیل مسکن مهر، نیاز به مترو همچون دیگر سرانه‌ها ازجمله فضاهای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.
وی افزود: طرح توسعه شهری در بلندمدت نیازمند رابطه مستقیم و تعریف‌شده میان سرانه‌ها و افرادی است که در شهر ساکن می‌شوند؛ یعنی به ازای هر نفر سرانه ورزشی، فضای سبز، بهداشتی، فرهنگی و … وجود داشته باشد.
شهردار پردیس تصریح کرد: در آینده قطعاً مشکلات شهر پردیس به تهران هم مربوط می‌شود و اگر مترو تهران پردیس افتتاح نشود؛ ترافیکی هرروز مسیر کسانی که در تهران مشغول به‌کار می‌باشند، بزرگراه‌هایی مانند صدر، یاسینی، زین‌الدین و بابایی را درگیر خواهد کرد.

لاله با اشاره به اینکه یکی از اراضی که مترو می‌بایست از آن عبور کند، متعلق به صنایع دفاع است که وارد مباحث امنیتی شده و متولیان امر در حال رایزنی هستند، بیان کرد: کم هزینه‌ترین، نزدیک‌ترین، مهم‌ترین و پربازده‌ترین مسیر مترو که طبق نظرات کارشناسی مشخص‌شده است، پردیس نوبنیاد است.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام‌شده است و چند مسیر تعریف و برآورد هزینه شده‌اند، گفت: طبق اطلاعات بنده، شرکت عمران پردیس متعهد شده که ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی برای اجرای این امر سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبار کند.
شهردار پردیس مشکل اصلی پیش روی مترو را اعتبار و منابع تأمین آن دانست و خاطرنشان کرد: اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان برای مترو اعلام‌شده است؛ لذا تأمین منابع مالی اولین مشکل موجود است.
لاله ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی به شهرستان آمده و صحبت‌هایی داشتند و همچنین قرارگاه خاتم هم برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده است؛ اما متولی اصلی و تصمیم‌گیرنده وزارت راه مسکن و شهرسازی است.
انتهای پیام/

مترو تهران پردیس,نقشه متروی تهران پردیس,افتتاح مترو پردیس,ایستگاه های مترو پردیس,مترو پردیس سال 95,راه اندازی مترو پردیس,مترو پردیس سال94,مترو پردیس بومهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا