مترو مشکل اصلی پردیس است/ بیمارستان تامین اجتماعی در پردیس وجود ندارد

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اینکه مترو مشکل اصلی پردیس است، گفت: در پردیس بیمارستان تحت نظر تامین اجتماعی نداریم.

به گزارش صبح پردیس، ششمین نشست شورای اداری شهرستان پردیس با حضور پروانه مافی و فاطمه اولادقباد نمایندگان مجلس، فرماندار و روسای تمامی ادارات شهرستان پردیس در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

بنابر این گزارش این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی کشورمان آغاز و سپس امام جمعه، فرمانده سپاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مباحث مختلف مانند، مسکن مهر، مترو، خدمات زیربنایی، اقدامات هفته بسیج و هفته وحدت و… مطرح کرده و مورد بررسی قرار گرفت.

امیرالله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس در این نشست، ضمن تبریک میلاد با سرسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع و هفته وحدت و هفته بسیج، اظهار داشت: از زحمات نمایندگان حوزه پردیس که در مجلس پیگیری‌های موثر و مفیدی برای رفع مشکلات کلان پردیس انجام می‌دهند تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت نمایندگان حوزه که بسیار بالا است استفاده کنیم زیرا به راحتی می‌توانیم مشکلات شهرستان را با دستان توانمندشان حل کنیم.

حقیقی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پردیس شهرستان تازه تاسیسی است و زیرساخت‌های موجود پاسخگوی جمعیت حال حاضر نیست.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: طبق آمار قبلی 220 هزار نفر جمعیت رسمی پردیس اعلام شده اما با تحویل مسکن مهر هم اکنون پیش‌بینی می‌شود 350 هزار نفر در شهرستان ساکن باشند.

وی اضافه کرد: مشکلات خدمات دهی در تمام بخش‌ها، پاسخگوی نیاز جمعیتی نیست و باید اقداماتی برای تقویت زیرساخت‌ها انجام شود.

حقیقی تصریح کرد: به احتمال زیاد تا سال آتی با تحویل واحدهای مسکن مهر جمعیت این شهرستان به 700 هزار نفر برسد و مشکلات آن گریبان‌گیر تهران خواهد شد زیرا تردد به تهران با مشکل همراه خواهد شد.

فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: در بحث مسکن مهر بخشی از واحدهایی که تحویل شده با مشکلاتی روبرو شده که گاز، خدمات شهری فاضلاب آب و… از جمله آن است.

وی بیان داشت: در حال حاضر فاضلاب فاز 11 به روستای رودخانه کمرد سرازیر می‌شود که این مشکل باعث آلوده شدن رودخانه این منطقه شده است.

حقیقی افزود: در فاز 11 بحث فرهنگی، امنیتی و… باید به صورت ویژه دیده شود که در بخش آموزشی و رفاهی در این فاز باعث بروز مشکلاتی شده است.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: واحدها امروز در فاز 11 ساخته می‌شود و اگر تحویل شود باتوجه به اینکه هیچ برنامه ریزی برای اوقات فراغت، آسیب‌های اجتماعی و… دیده نشده مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالبه نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی در مورد مسکن با مشکلات زیرساختی و… همراه است، گفت: مترو مشکل اصلی پردیس است زیرا وسایل حمل و نقل عمومی، پاسخگوی جمعیت حال حاضر هم نیست.

لزوم احداث مترو پردیس

حقیقی اضافه کرد: مشکلات عوارض آزادراه پردیس، تردد در جاده قدیم و راه‌های دسترسی شهرستان لزوم احداث مترو را دوچندان کرده است.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه حرکتی انقلابی در شهرستان نیاز است تا مشکل مترو حل شود، بیان داشت: بخش کشاورزی، تولید کنندگان و واحدهای تولیدی، سرمایه گذاری و… به دلیل مشکلات محیط زیستی نمی‌توانند هیچ اقدامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: نبود مرکز درمانی و بهداشتی، در این شهرستان مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است و حتی 30 درصد استاندارد فضای درمانی را نداریم.

حقیقی اظهار کرد: شهروندان برای تمام مباحث درمانی به تهران مراجعه می‌کنند، زیرا تنها بیمارستان شهرستان با قیمت آزاد و تعرفه‌های بالا فعالیت می‌کند که مردم به همین دلیل استقبال نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: نیاز به ساخت بیمارستان توسط وزارت بهداشت و درمان پیگیر می‌شود و قول‌هایی برای تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی دادند تا بیمارستانی 160 تختخوابه تامین شود.

وی ادامه داد: 100 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان پردیس داریم، اما یک تخت بیمارستان تحت نظر تامین اجتماعی نداریم و باید این موضوع پیگیری شود.

حقیقی اضافه کرد: مشکلات ادارات برق، گاز، آب و… در شهرستان قابل حل است اما در بحث دامپروری و کشاورزی با محدودیت‌هایی که محیط زیست دارد مشکل داریم.

فرماندار شهرستان پردیس نبود آرامستان را یکی از معضلات اصلی شهر پردیس دانست و بیان کرد: مشکلات پنج لکه صنعتی که به دلیل عدم به رسمیت شناختن، خدماتی به این واحدها ارایه نمی‌شود و تولید کنندگان نمی‌توانند از امتیازهای تولیدی استفاده کنند.

پنج لکه صنعتی پردیس در کمیته فرعی دولت تصویب شده است

وی تصریح کرد: بحث پنج لکه صنعتی پردیس در کمیته فرعی دولت تصویب شده و نیاز است در دولت نیز مصوب شود.

حقیقی اظهار کرد: درجه بندی و رتبه شهرستان براساس جمعیت و وسعت، رتبه پایینی است و خدمات بر مبنای درجه پایین ارائه می‌شود و هم اکنون درجه پردیس از دماوند و فیروزکوه کمتر است و باید درجه شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: به نسبت تعداد جمعیت به زودی به رتبه دوم استان می‌رسیم، اما نسبت به جمعیت رتبه ما کم است.

وی ادامه داد: شهرداری جاجرود، متشکل از دو روستای سعیدآباد و خسروآباد مراحل پایانی را سپری می‌کند و اقدامات قانونی انجام شده اما با توجه به اختلافات بین شوراها، مرکز شهر جاجرود بین دو روستا احداث خواهد شد.

حقیقی اضافه کرد: برای بخش مرکزی شهرستان پردیس، پیشنهاد شده این مرکزیت بین دو دهستان واصفجان و طاهر آباد دائر شود زیرا شهرستانی بدون بخش مرکزی را نمی‌شود تصور کرد.

فرماندار شهرستان پردیس خطاب به روسای ادارات و دستگاه‌های خدماتی، گفت: امید به مردم دادن وظیفه ما است و در کنار آن اصل تکریم ارباب رجوع باید اولویت تمام ادارات باشد و برای این کار احداث میز خدمت به معنای واقعی در دستگاه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها با کشیک فرمانداری در شرایط جوی و بارش‌ها هماهنگ باشند تا با مشکلی مواجه نشویم.

حقیقی اذعان داشت: رخ فروز معاون عمرانی به دلیل مشکلات شخصی به تهران منتقل و مهندس عباسی معاون عمرانی فرمانداری اسلامشهر جایگزین وی شدند که در پایان مراسم حکم معاون عمرانی اهدا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا