مترو پردیس، اولویت نخست شهر پردیس/ پردیس در میان 10 شهر پر جمعیت کشور

شهردار پردیس بابیان اینکه پردیس در آینده‌ای نزدیک در میان 10 شهر پرجمعیت کشور قرار می‌گیرد، گفت: مترو پردیس اولویت نخست شهر پردیس است.
به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سیو هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استقلال، آزادی و امنیت بی‌بدیل امروز ایران اسلامی مرهون خون مطهر شهدا و هدیه‌ای بزرگ از سوی این عزیزان سفرکرده است و باید قدرشناس چنین نعمت‌های بزرگی بود و از خون آنها پاسداری کرد.
وی افزود: امروز کشورمان به برکت خون شهیدان و رشادت‌های فرزندان ایثارگر این مرزوبوم اسلامی به چنان درجه‌ای از اقتدار دست‌یافته که هیچ‌یک از امور منطقه‌ای و جهان بدون حضور ایران قابل‌حل نیست.
*اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و ورزشی
شهردار پردیس با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در سرفصل امور عمرانی، تصریح کرد: در حال حاضر دو سرای محله در فازهای دو و سه از سوی شهرداری پردیس احداث‌شده که خدمات متنوع در سطوح سنی مختلف ارائه می‌دهند.
لاله اضافه کرد: همچنین تالار فرهنگی بزرگ شهر نیز مراحل عمرانی خود را در فازهای مختلف سپری می‌کند تا با تکمیل آن در آینده، برنامه‌هایی فرهنگی ازاین‌دست در این مجموعه برگزار شود.
وی تصریح کرد: همچنین فضاهای ورزشی نظیر خانه کشتی، گود زورخانه و چند زمین‌بازی محله‌ای احداث‌شده که شهروندان ساکن در فازهای مختلف می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

*اجرای طرح‌های عمرانی به‌منظور توسعه صنعت گردشگری
شهردار پردیس با اشاره به طرح‌های در دست احداث توریستی و تفریحی شهرداری خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی بزرگ شهر پردیس می‌توان به طرح در حال اجرای بام پردیس اشاره کرد.
لاله گفت: این طرح عمرانی عظیم در بخش‌هایی پیشرفت فیزیکی داشته و در آن امکانات متعددی نظیر احداث متل در مساحت دو هزار مترمربع، استخر و سالن ورزشی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع، ساختمان فرهنگی و مذهبی به مساحت 800 مترمربع، رستوران به مساحت یک هزار و 140 مترمربع و سالن آمفی‌تئاتر روباز به مساحت یک هزار و 500 مترمربع در نظر گرفته‌شده است.
وی بیان داشت: همچنین بوستان امام رضا (ع) در فاز سه با امکاناتی نظیر گلخانه گیاهان دارویی، زمین‌بازی محله‌ای و … در حال احداث است.

ایجاد 43 هکتار فضای سبز طی چهار سال گذشته
شهردار پردیس از ایجاد 17 هکتار فضای سبز جدید طی سال جاری و 43 هکتار طی چهار سال گذشته خبر داد.
لاله تصریح کرد: فضای سبز یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که مجموعه خانواده بزرگ شهرداری پردیس درزمینهٔ توسعه آن اهتمامی ویژه داشته و دارد.

*پردیس در میان 10 شهر پرجمعیت کشور
وی اضافه کرد: شهر پردیس در آینده‌ای نزدیک به لحاظ شاخص جمعیت در رتبه‌بندی شهرهای کشور در میان 10 شهر پرجمعیت کشور قرار می‌گیرد.
شهردار پردیس تصریح کرد: در حال حاضر شهری مانند کرمان با جمعیت 480 هزارنفری در رده هشتم پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور قرار دارد، این در حالی است که شهر پردیس پس از تحویل واحدهای مسکن مهر جمعیتی بیش از 500 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.
وی از مشارکت عمومی به‌عنوان راهکار اداره کلان‌شهر آینده پردیس نام برد و گفت: اداره شهری به این وسعت و با جمعیت مذکور به‌طورقطع نیازمند مشارکت فعال شهروندان است که این مشارکت حداکثری در بند نخست موارد ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
شهردار پردیس ابراز امیدواری کرد که با مشارکت شهروندان فرهیخته و فرهنگ دوست شهر پردیس در امور مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی، اجتماعی، خدماتی، کارآفرینی و … شهری زیبا و مثال‌زدنی برای نسل امروز و آینده ایجاد شود.
*مترو، اولویت نخست شهر پردیس
لاله از اجرای طرح قطار شهری به‌عنوان اولویت نخست شهر پردیس یادکرد و گفت: در حال حاضر بخش‌های مطالعاتی این طرح انجام‌شده و منتظر تخصیص بودجه‌های عمرانی است.
شهردار پردیس تأکید کرد: وجود قطار شهری در پردیس موجبات رفع بسیاری از مشکلات را فراهم می‌سازد.
وی در انتها ضمن تسلیت ضایعه درگذشت رئیس فقید اداره راه و شهرسازی شهرستان پردیس در سانحه سقوط بهمن به هنگام کمک به هم‌وطنان گرفتار در برف و کولاک شدید محور هراز از وی به‌عنوان نیرویی ارزشی، مدیری تلاشگر و انسانی فداکار نام برد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا