مبارزه با کالای قاچاق در راستای اشتغال و حمایت از کارگاه‌های داخلی است/ علیرغم تنگناها کارهای خوبی توسط مسئولان شهرستان پردیس در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق، در راستای کمک به کارگاه و اشتغال داخلی است، گفت:  هرچند از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌شود؛ ولی باید زایش اقتصاد ما از داخل باشد و ظرفیت کشاورزی بخش است که نباید مغفول بماند.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته پردیس با اشاره به اینکه هفت برهان و دلیل علمای ما برای اثبات معاد مطرح کردند، اظهار داشت: علما و بزرگان ما یک میراث 1400 ساله با بهره‌گیری از قرآن کریم، احادیث نبوی و امامان جمع کردند که اثبات معاد از جمله این زحمات است.
وی افزود: هم ملل قبل از تاریخ که بشر توان ثبت و ضبط تاریخ خویش را نداشت و چه ملل بعد از تاریخ اعم از زردشتی، مسیحی، یهودی و حتی ادیان غیر آسمانی از جمله مصریان و بابلی‌ها که مرکز حکومتشان ر عراق بوده است، سومری‌ها، در فرهنگ قدیم چینی‌ها، تاریخ تمدنی گذشته ژاپنی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها به جهان دیگر اعتقاد داشتند؛ ولی عالی‌ترین تفکر در مورد معاد را اسلام عزیز دارد.
امام‌جمعه پردیس با اشاره به هفته منابع طبیعی و سفارش اسلام به کاشت و مراقبت از نهال، تصریح کرد: باید ضمن تلاش در جهت کاشت نهال، نسبت به درختانی که در طبیعت وجود دارد، باید تلاش کنیم مواظبت کنیم و اینها سرمایه ملی است و حیات ما بستگی به اشجار دارد.

توسلی با اشاره به ارائه یک خدمت جدید توسط اداره مخابرات شهرستان پردیس که اینترنت پرسرعت را به شهروندان شهرستان پردیس ارائه می‌دهد، تصریح کرد: هرچند اینترنت مانند یک شمشیر دو لبه است؛ ولی در مرکز بومهن و پردیس این خدمت ارزشمند ارائه می‌شود و از مهندس نوروزیان رئیس اداره مخابرات شهرستان پردیس تشکر می‌کنم.
وی ضمن تشکر از فرماندار شهرستان دماوند در خصوص ارائه گزارش در خصوص اقدام و عمل‌های انجام‌گرفته در سال اقتصاد مقاومتی در مصلای نماز جمعه شهرستان دماوند، تأکید کرد: علیرغم تنگناهایی که در خصوص بودجه وجود داشته است، انصافاً کارهای خوبی انجام‌شده است.
امام‌جمعه پردیس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: باید در حوزه مشیت مردم و بهبود مشیت مردم، کارهای انجام شده باید ملموس باشد و توده مردم باید رونق اشتغال را مشاهده کنند و مبارزه با کالای قاچاق که موجب این رونق و کمک به کالاهای داخلی و کارگاه‌های تولیدی کشور و بهبود اشتغال می‌شود، باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.
توسلی گفت: حال که دشمنی، دشمنان آشکار است و در شرایطی که حجم بالایی توافق خارجی وجود دارد، در عمل شاهد ورود سرمایه چندانی نیستیم، تنها راه خروج ما از رکود، تکیه‌بر توانمندی داخلی است؛ هرچند از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌شود؛ ولی باید زایش اقتصاد ما از داخل باشد و با این حجم تولید داخلی کشاورزی اعم از گندم، میوه و صیفی‌جات و… بنینه خودمان قوی می‌شود و صادرات هم رونق می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا