ماهی‌گیری دشمنان در فضای گِل‌آلود قطعی برق

امام جمعه پردیس گفت: دشمنان در فضای کنونی کشور و به خاطر قطعی برق با مسموم کردن افکار مردم به دنبال ماهی‌گیری در آب آلوده هستند.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز ۴ شهر پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، در خصوص ۴ هدف پوشش اسلامی، اظهار‌ کرد: اولین هدف پیشگیری از بروز ناهنجاری و حفظ امنیت در کشور است زیرا پوشش بد برخی بانوان باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران می‌شود و اسلام، ایجاد امنیت برای بانوان را حجاب بیان می‌کند.

وی گفت: دومین هدف شکل گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه و سومین هدف طهارت قلبی در جامعه است زیرا بی‌حجابی قلب‌ها را آلوده می‌کند.

امام جمعه پردیس افزود: هدف دیگر حفظ حجاب، تزکیه نفس است و به همین دلایل باید در این حوزه بیشتر دقت کرد زیرا قرآن حکمت حجاب را تشریح و تبیین کرده تا احترام بانوان حفظ شود.

حسینی با بیان اینکه اشاعه فحشا با بی‌حجابی بیشتر شده و نابودی جامعه را در پی دارد، تأکید کرد: بانوان جامعه اسلامی با گلوله حجاب سر نگذاشتند، بلکه با گلوله حجاب‌هایشان را در زمان طاغوت برداشتند اما امروز باید با قرآن، روایت‌ها، سبک و سیاق ائمه، پیش برویم.

وی بیان کرد: مسؤولان وظیفه دارند اما مردم نیز بی‌وظیفه نیستند و مسؤولیت امر به معروف و نهی از منکر برای همه واجب است، مردم در کنار مسؤولان در این امر مهم مشارکت کنند‌.

امام جمعه پردیس با اشاره به تغییرات دولت، تشریح کرد: ما نباید این دولت و آن دولت کنیم، زیرا مسؤولی که در جمهوری اسلامی مسؤولیت می‌گیرد باید خدمت کند به صورتی که شب‌ها تدبیر و برنامه‌ریزی کرده و روزها در میدان به مردم خدمت کند‌.

حسینی عنوان کرد: مسؤولان انقلابی در دولت اسلامی باید در بحث خوراک نیز سادگی را رعایت کنند و بدانند رکن‌های اصلی مدیران انقلابی تلاش شبانه روزی، ساده زیستی و مردمی بودن است.

وی افزود: مردم مشکل دارند، مسؤولان باید ببینند و تلاششان را برای رفع مشکلات مردم به کار ببرند تا تفاوت دولت انقلابی با دیگر دولت‌ها نمایان شود.

امام جمعه پردیس با اشاره به خاموشی‌های کلافه کننده هفته‌های اخیر، گفت: امسال خاموشی‌هایی برای مردم به وجود آمد که برای بیماران بسیار مشکل ساز بود و خاموشی‌های امسال که مشکل اصلی آن فاصله تولید و مصرف زیاد بود باعث گرفتاری مردم شد.

حسینی با بیان اینکه مردم و دولت مردان منبع این مشکلات را بدانند و در جهت رفع آن اقدام کنند، بیان کرد: ۱۱ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور داریم، این یعنی تولید ۱۱ نیروگاه بوشهر که نشان دهنده فاصله مصرف تا تولید است.

وی ادامه داد: گرمای بی‌سابقه نیم قرن اخیر و تداوم خشکسالی‌ها باعث شده است اغلب نیروگاه‌های برق‌آبی که ۱۴ درصد از کل نیروگاه‌ها را شامل می‌شود از مدار خارج شوند.

امام جمعه پردیس گفت: گرمای بی‌سابقه، مصرف بیش از حد برق را برای وسایل سرمایشی بالا برده و به نسبت سال‌های گذشته، امسال افزایش ۱۳ درصدی را داشتیم که حجم عظیمی از کمبود برق را در پی داشته است.

حسینی تصریح کرد: کم کاری نسبت به ایجاد نیروگاه‌های تولید برق صورت گرفته و تمام این مشکلات دست به دست هم دادند تا مردم در خاموشی‌های مکرر کلافه شده و این مشکل را فریاد بزنند‌.

وی افزود: دولت کنونی به نصف تکالیف خود هم عمل نکرده است، آمار می‌دهند اما به تمام وظایف‌شان عمل نکردند، زیرا اگر می‌کردند مشکلات مردم ما کمتر بود.

امام جمعه پردیس بیان کرد: مردم می‌خواهند قطعی‌های احتمالی طبق جدول اعلامی انجام شود و این مطالبه به حق مردم است، این مواردی که اعلام شد از دلایل قطعی‌های امسال بود اما مردم بدانند دشمنان ما همیشه به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.

حسینی تصریح کرد: آن‌ها به دنبال این اتفاقات هستند و با امراض آلوده خود فضای کشور را مسموم‌تر و آلوده می‌کنند و شعارهایی را علیه نظام، انقلاب، ولایت و شهدا می‌دهند و کسانی که این شعارها را می‌گویند، علیه مردم شعار می‌دهند زیرا صاحب انقلاب مردم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا