رئیس شورای اسلامی شهر بومهن؛

تعدد مالکیت و زمین‌های قولنامه‌ای از مهم‌ترین مشکلات شهر بومهن است/ ساکنین ازون تپه بومهن شهروندان این شهر محسوب می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن با اشاره به اینکه تعدد مالکیت ارگان‌ها و زمین‌های قولنامه‌ای از مهم‌ترین مشکلات شهر بومهن است، گفت: شهروندان منطقه اوزون تپه شهر بومهن به‌حق به دنبال امکاناتی ازجمله آب، برق و گاز هستند.

به گزارش صبح پردیس، محسن بخششی اظهار داشت: شهر بومهن با وسعت 1200 هکتار متشکل از چند محله قدیمی ازجمله ده بومهن، شهرآباد، سیاه‌بند، لوران، ترک آباد و شهر بومهن است.

وی افزود: بومهن با قدمت حدود ۸۰۰ سال جمعیتی بالغ‌بر یکصد هزار نفر در سال ۹۵ داشته که طبق آمار امروز حدود ۱۳۰ هزار نفر در این شهر ساکن هستند.

بخششی افزود: در بومهن اقوام مختلفی با گویش‌های ترکی، لری، کردی، ترکمن، مازنی، گیلکی و… حضور دارند و به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند که نیاز به کمک و مساعدت نمایندگان مجلس در جهت حل و رفع این مشکلات داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: بنده به‌عنوان نماینده مردم به دنبال مطالبات به‌حق شهروندان خود هستم که مهم‌ترین مشکل شهر بومهن تعدد مالکیت ارگان‌ها در این شهر است.

وی اضافه کرد: هرکدام از ارگان‌ها در بومهن ادعای مالکیت دارند که این موضوع مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است.

بخششی با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی، اوقاف، فرمان ۱۰۰ امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی و بنیاد مستضعفان در این شهر ادعای مالکیت دارند، تصریح کرد: در این شهر و افراد زمین‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ متری را در ۵۰ سال قبل خریداری و ساخته‌اند و به دنبال اخذ سند هستند اما با مراجعه به اداره ثبت و اخذ استعلامات مختلف دستگاه فوق در هر منطقه‌ای این مالکیت‌ها را سلب کرده‌اند که نیاز به ورود مجلس و رفع این مشکل اساسی شهروندان احساس می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن با بیان اینکه مشکل بعدی این شهر بحث زمین‌های قولنامه‌ای است، اظهار کرد: زمین‌های بومهن درگذشته زمین‌های هکتاری با نسخ و یا بنچاق قطعه‌بندی شده و با قطعات کوچک به افراد مختلف فروخته شده و سند مجزایی برای قطعات وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر اداره ثبت ساخت بنا را ملاکی بر ارائه سند می‌داند اما شهرداری طبق قوانین سند مالکیت را ملاک دادن پروانه ساخت می‌داند که به همین دلیل بیشتر املاک و زمین‌ها غیر محصور مانده است.

*شهروندان منطقه اوزون تپه شهر بومهن به‌حق به دنبال امکاناتی ازجمله آب، برق و گاز هستند 

بخششی در خصوص منطقه اوزون تپه شهر بومهن، بیان کرد: علاوه بر اینکه ساکنین ازون تپه شهروندان بومهن محسوب می‌شوند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را فراموش کنیم؛ زیرا این شهروندان در تمامی عرصه‌ها، همایش‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی و عبادی حضور فعال دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: ساکنین این منطقه به‌حق به دنبال امکاناتی ازجمله آب، برق و گاز هستند که متأسفانه در فصل زمستان سرد امسال مشکلات بسیاری دارند.

وی اضافه کرد: ساکنان نفت را به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند که متأسفانه از آن بی‌بهره هستند که با تلاش مسئولین طی هفته‌های اخیر سهمیه‌ای کم برای این منطقه در نظر گرفته شد که نیاز به همراهی نمایندگان مجلس احساس می‌شود.

بخششی با بیان مشکل ترافیک در شهر بومهن، گفت: شهر بومهن دارای یک خیابان اصلی و شاه‌راهی است که در مسیر مواصلاتی استان‌های شمالی و خراسان رضوی قرار دارد و هرسال در ایام تعطیل تردد در این مسیر بسیار زیاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن تصریح کرد: این آمدوشد مسافران برای شهروندان معضلات بسیار زیادی را به وجود آورده است و طرح‌های جایگزین برای کاهش ترافیک در توان شورا و شهرداری نیست.

وی افزود: اگر طرح ادامه آزادراه تهران_پردیس، طرح‌های زیرگذر و روگذر در داخل شهر اجرا شود کمی از مشکل ترافیک کم می‌شود و این نیاز به اعتبارات ملی و استانی دارد.

بخششی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی را جزو مشکلات دیگر شهر بومهن برشمرد و اظهار کرد: در بحث بافت‌های فرسوده نیاز به نگاه ویژه نمایندگان ویژه مجلس داریم زیرا تاکنون برای این بافت‌های فرسوده هیچ‌گونه اعتباراتی به این شهر تعلق نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن افزود: شهرآباد و ترک آباد بومهن با کوچک‌ترین لرزه و پس‌لرزه دچار خسارات سنگینی خواهند شد و شاهد فجایع ناخوشایندی در این مناطق خواهیم بود.

وی ساخت آرامستان از دغدغه‌های شهرستان و ازجمله پردیس دانست و بیان کرد: در بومهن در خصوص و تدفین شهروندان با مشکل روبه‌رو هستیم و جایی برای توسعه نداریم و متوفیانی از حکیمیه تهران در این منطقه تدفین می‌شوند و از امروز تا پایان سال جاری محلی برای تدفین اموات نخواهیم داشت.

بخششی بحث مترو و قطار شهری را جزو درخواست‌های شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان الغدیر بومهن با 97 درصد پیشرفت فیزیکی سال‌هاست بدون تکلیف باقی‌مانده است که این نیز از خواسته‌های به‌حق شهروندان است که مطمئناً در صورت افزایش جمعیت به‌صورت جدی برای تأمین بهداشت و درمان شهروندان با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا