لزوم بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش برای رفع معضلات اجتماعی پردیس

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش برای رفع معضلات اجتماعی پردیس تاکید کرد.

به گزارش صبح پردیس، حسینعلی سلیمانی‌فر در نشستی با مسئولان  آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی 25 آذر را به سبب اهمیت مبحث تحقیق و پژوهش بعنوان روز پژوهش در تقویم کشور گنجاند که بعدها این روز به هفته پژوهش و فناوری تبدیل شد.

وی با اشاره به اهمیت امر پژوهش در شهرهای جدید گفت: شهرهای جدید از جمله پردیس به لحاظ بافت های فرسوده، زیرساخت های شهری و در مجموع مسائل فیزیکی با مشکل چندانی مواجه نیستند اما معضل اصلی این شهرها عدم شکل گیری هویت اجتماعی و خطر آسیب های فرهنگی به واسطه گوناگونی هویت فردی است.

اسلیمانی فر تصریح کرد: یکی از راهکارهای شکل گیری هویت اجتماعی در شهر پردیس بهره گیری از ظرفیت پژوهش مراکز فرهنگی نظیر مساجد، پایگاه های بسیج، کانون های قرآنی، آموزش و پرورش، دانشگاه و … است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس ادامه داد: در سایه برنامه های فرهنگی مراکز مذکور به صورت محله محور، مردم با فرهنگ های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و در نهایت مبحث مهم نظارت اجتماعی شکل می گیرد.

سلیمانی فر از شناسایی پژوهشگران برتر شهر پردیس خبر داد و افزود: یکی از برنامه های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس تهیه بانک اطلاعات پژوهشگران و نخبگان است و در اولین فرصت از نفرات برتر این حوزه تجلیل می شود.

وی در پایان بر لزوم تداوم و پیگیری برنامه های فرهنگی و پژوهشی در فضای مجازی تا زمان پایان شیوع کرونا ویروس تاکید کرد.

منبع: شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا