لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده جاجرود/ فعالان فضای مجازی مشکلات مردم را منعکس کنند

امام جمعه پردیس با بیان این که فعالان فضای مجازی مشکلات مردم را منعکس کنند گفت: هر روزه تصادفات متعددی در محور قدیم جاجرود رخ می‌دهد که مسؤولان باید با رفع این نقاط حادثه خیز جان و مال مردم را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز تربیت بدنی، اظهار‌ کرد: اسلام به مسئله سلامت و قدرت جسم و جان اهمیت خاصی می‌دهد تا آنجا که بر این باور است که رهبران اسلام باید در سلامت جسم، اعتدال خلقت و قدرت علم و معنویت سرآمد دیگران باشند.

وی با اشاره به تصادف‌های جاجرود، گفت: موضوعی که اخیراً افزایش داشته و مرتب در خبرها و فضای مجازی مشاهده می‌شود و بر ناراحتی مردم افزوده می‌کند، تصادفات منطقه جاجرود شهرستان پردیس است.

حسینی بیان کرد: هر روز تقریباً تصادف اتفاق می‌افتد، اما چند روز قبل تریلی که حامل خودرو بود با بریدن ترمز اتفاقات وحشتناکی را رقم زد که مردم، کسبه و رانندگانی که از این مسیر عبور می‌کردند را وحشت زده کرد و هر آن امکان دارد اتفاقاتی از این قبیل و حتی بدتر رخ بدهد.

وی اضافه کرد: مسؤولان ذی‌ربط چرا فکر اساسی برای این محدوده که بسیار حادثه خیز است نمی‌کنند، چرا به بحث جان و مال مردم که در معرض خطر جدی قرار دارد رسیدگی نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه پردیس بیان کرد: لازم است مسؤولان فکر اساسی و فوری برای این محور انجام دهند و امنیت این محدوده را تأمین کنند تا شاهد کاهش این نوع تصادفات باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه مقابله با فساد و مفسدان از مطالبات جدی مردم است، ادامه داد: رسیدگی به این مشکل نیازمند عزم ملی است، زیرا مبارزه با فساد در رویش و پویایی اقتصاد نقشی بسیار مهم دارد و باید قوه قضائیه مبارزه با فساد را در اولویت کار خود قرار داده و اهتمام ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجلس نیز باید با تصویب و اصلاح قوانین، دست دولت و قوه قضائیه را در مبارزه با فساد و جلوگیری از آن باز بگذارد و دولت، مدیران مومن و انقلابیِ اجرایی هم باید با دقت و نظارت با بروز فساد و قدرت‌یابیِ فاسدان مقابله کنند و در هم‌افزایی با هم به‌کمک قوه قضاییه بشتابند.

امام جمعه پردیس ضمن درخواست از فعالان فضای مجازی، افزود: فعالان فضای مجازی باید این عرصه را به خدمت مردم در بیاورند زیرا امروز فضای مجازی در اختیار دشمنان قرار گرفته و اتفاقات بدی را رقم زدند.

حسینی عنوان کرد: اگر از این ظرفیت به جا استفاده شود فایده و ثمرات بسیاری خواهد داشت و اگر نابه‌جا استفاده شود دشمنان را تغذیه و مشکلات عدیده ای را به وجود خواهد آورد‌.

وی ضمن درخواست فعالان فضای مجازی به سه نکته اشاره و ادامه داد: فعالان این عرصه باید مشکلات مردم شهرستان پردیس که از آن رنج می‌برند را منعکس کنند زیرا برخی از مسؤولان این مشکلات را یا نمی‌دانند و یا اهمیتی نمی‌دهند.

امام جمعه پردیس خاطر نشان کرد: اگر از سوی مسؤولان کوتاهی صورت گرفته باشد از این طریق می‌توانند مشکلات مردم را مشخص و آن‌ها را رفع کنند و این از اصولی اخلاقی و بجا در شهرستان است که باید به سمع و نظر مردم و مسؤولان برسد.

حسینی اضافه کرد: فعالان باید اتفاقات خوب را نیز نشر دهند تا امید را در دل مردم بیشتر کرده و مسؤولان را هم برای تلاش بیشتر امیدوار کنند.

وی تصریح کرد: عده‌ای اندک، فضا مجازی حضور دارند که از احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند و به نام شهرستان تصاویر، نکات و مطالب ضد اخلاقی نشر می‌دهند که باید به آنها تذکر جدی داده شود و اگر اصلاح نشدند برخورد جدی صورت بگیرد زیرا آنها آبروی مردم، شهر و شهرستان را در اذهان عموم می‌بردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا