قیمت ملکی شدن واحدهای متقاضیان مسکن مهر پردیس ظالمانه‌ است

با اشاره به اینکه 200 میلیارد تومان یارانه ویژه قائم‌مقام وزیر بوده که یک ریال هم تخصیص پیدا نکرده است، گفت: قیمت کارشناسی برای ملکی شدن واحدهای متقاضیان مسکن مهر ظالمانه‌ است.

به گزارش صبح پردیس؛ سعید غفوری در جلسه‌ای که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، محسن علیجانی‌زمانی دبیر مجمع نمایندگان تهران و ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، حبیب‌الله طاهر‌خانی معین ویژه مسکن مهر پردیس، سعید غفوری مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس، مجتبی صفدری مدیرعامل آبفای شرق استان تهران و پیمانکاران پروژه مسکن مهر پردیس در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با غلامرضا شافعی معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری داشتیم، سوال شد دریافت 130 میلیارد تومان مشکل 70 هزار واحد را حل می‌کند که پاسخ بنده منفی بود.

وی با بیان اینکه نظراتش شخصی بوده و مربوط به تصمیمات وزارت راه و شهرسازی نیست، گفت: در‌ آن جلسه اعلام کردم که به نظرم با توجه به اینکه در گذشته مبالغی از آورده متقاضیان برداشت کردیم باید این مبلغ‌ها را بازگردانیم.

غفوری افزود: 130 میلیارد تومان طبق دستور معاون اول رئیس جمهور و مبلغ 200 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی که قرار بود در اختیار پیمانکاران قرار گیرد و در بخش زیرساخت هزینه شود و همچنین 200 میلیارد تومان یارانه ویژه قائم‌مقام وزیر بوده که یک ریال هم تخصیص پیدا نکرده است و باید با پیگیری این مبالغ را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: عدم تخصیص یارانه ویژه باعث کند شدن روند تکمیل مسکن مهر شده بود که با حضور قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر و پیرو ‌آن وعده‌هایی که به پیمانکاران برای پرداخت مبالغ در هفته‌های آینده داده شد، این مشکل به صورت موقت حل شده است.

وی اضافه کرد: با جمع این مبالغ 530 میلیارد تومان در دست خواهیم داشت و باقی مبالغ را هم از طریق منابع داخلی شرکت و تهاتر املاک به عنوان دیون پیمانکاران پرداخت خواهیم کرد.

غفوری تصریح کرد: با این اقدامات بخشی از مشکلات رفع می‌شود، همچنین پیشنهاد دادم در ملکی کردن واحدها، حداقل مبلغ ممکن از مردم اخذ شود.

وی افزود: قانونی که در سال 94 در خصوص ملکی شدن مصوب شده به حال متقاضیان مسکن مهر تاثیری نخواهد داشت و قیمت کارشناسی برای ملکی شدن واحدهای متقاضیان مسکن مهر ظالمانه‌ است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار کرد: متقاضیانی که واحدهایشان را با این مبالغ بالا دریافت می‌کنند حداقل بدانند این ملک متعلق به خودشان است و روز گذشته نیز در این خصوص راهکارهایی پیشنهاد شد.

غفوری ادامه داد: تمام این اقدامات فقط برای تامین زیرساخت‌ها است و مردم نیز برای پرداخت با مشکلات زیادی مواجه هستند به همین دلیل باید با قید فوریت مبلغ 10 میلیون تومان افزایش تسهیلات فقط به پیمانکاران سایت اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم اگر فوری 130 میلیاردی که پنج ماه است منتظر دریافت آن هستیم اختصاص یابد از 40 هزار واحدی که در فازهای 5، 8،9، 11 به مرحله نازک‌کاری رسیده بیش از 26 هزار واحد افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: همچنین تا اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز در صورت اختصاص این مبالغ 24 هزار واحد دیگر را افتتاح خواهیم کرد و در ادامه تا تابستان سال آینده باقی واحدهای بدون معارض را تحویل متقاضیان خواهیم داد و پرونده مسکن مهر بسته شود.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا