قنات‌ها به کمک کشاورزی شهرستان پردیس می‌آیند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با هدف تامین آب کشاورزی و کاهش تاثیر خشکسالی و با استفاده از اعتبارات ملی برای مرمت ۲ رشته قنات شهرستان برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، محمد قریشی اظهار کرد: شرکت مهندس مشاور از قنوات روستاهای باغکمش و کرشت بمنظور ارزیابی و برآورد هزینه اجرای مرمت و بازسازی قنوات بازدید کرده است و با اجرای این طرح مرمتی، از هدررفت آب جلوگیری و همه آب موجود در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و احیای این قنات ها، از محل اعتبارات ملی و خودیاری از سوی شوراهای روستا تامین خواهد شد.

*برگزاری گشت مشترک از فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: به منظور اجرای طرح نظارت بر فروشگاه های عرضه نهاده‌های کشاورزی، مسئولان حفظ نباتات و تولیدات گیاهی به همراه نماینده اداره صنعت و معدن و تجارت و مسئول حراست مدیریت، از فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی شهرستان بازدید کردند.

قریشی با اشاره به جزئیات این گشت مشترک اظهار داشت: بررسی پروانه تاسیس فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی، پروانه اشتغال به کار مسئولان فنی و جلوگیری از ورود سموم تقلبی در این کشت بررسی شد.

وی افزود: در شهرستان پردیس ۲ فروشگاه مجاز عرضه نهاده‌های کشاورزی فعالیت دارند که طی این بازدیدها، فروش و عرضه سموم تاریخ گذشته، تقلبی، کود و بذرهای بدون مجوز در فروشگاه ها مشاهده نشد.

*دوره آموزشی مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی IPM برگزار شد

قریشی از برگزاری دوره آموزشی مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی در محل اداره جهاد خبر داد و اظهار داشت: این دوره با حضور تعدادی از کشاورزان و بهره برداران باغی با تدریس روش های مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا