قرارداد واگذاری 30 هکتار زمین به پارک فناوری پردیس امضا شد

با حضور معاون رئیس جمهور و معاون وزیر راه و شهرسازی؛ قرارداد واگذاری 30 هکتار زمین به پارک فناوری پردیس امضاء شد.

به گزارش صبح پردیس، حمایت از نوآوری و فعالان کارآفرینی به محیط و ساختاری نیاز دارد که شرکت های دانش بنیان در آن نقش کلیدی دارند.

در این مسیر پارک‌های فناوری نقش مستقیمی در شکل گیری زیست بوم و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و به خصوص تجاری سازی دانش برعهده دارند.

 پارک فناوری پردیس به عنوان بهشت فناوری ایران و قطب مهم علم و فناوری کشور، یکی از بزرگ‌ترین مراکز توسعه تکنولوژی و فناوری در کشور محسوب می‌شود، شرکت عمران شهر جدید پردیس در راستای سیاست‌های دولت جهت توسعه فضای علمی این منطقه، همواره نهایت مشارکت و همکاری با این مرکز بزرگ ملی را در دستور کار داشته است.

با مساعدت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته صبح امروز گام جدیدی در توسعه این مرکز صورت گرفت، با موافقت شرکت عمران و با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و رئیس پارک فناوری پردیس؛ آیین واگذاری قرارداد 30 هکتار زمین به مجموعه پارک فناوری پردیس در محل دفتر معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

همچنین در این آیین در خصوص درخواست پارک علمی و فناوری جهت طرح پهنه‌بندی حریم شهر با پیش‌بینی حدود ۵۰۰ هکتار بحث و تبادل نظر شده و مقرر شد این موضوع در جلسات نهایی کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و در نهایت در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و مصوب گردد تا مصوبات اولیه واگذاری اراضی به پارک علم و فناوری فراهم گردد.

در حال حاضر عملیات اجرایی پردیس نوآوری (فاز اول پارك) در زميني به مساحت 20 هكتار با ایجاد بیش از 170 هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری به اتمام رسيده و پرديس دانش (فاز دوم) در زميني به مساحت 18 هكتار مراحل ساخت را طي مي‌كند.

با واگذاری جدید صورت گرفته توسط شرکت عمران، 30 هکتار دیگر به این فضا اضافه شده است. پیش‌بینی می‌شود این پروژه بزرگ ملی با افق توسعه 1000 هكتاری در آینده‌ای نزدیک به بزرگ‌ترین قطب فناوری منطقه تبدیل شود.

منبع: شرکت عمران شهر جدید پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا